Nog 1.5 week - Reisverslag uit Larkspur, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Nog 1.5 week - Reisverslag uit Larkspur, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Nog 1.5 week

Blijf op de hoogte en volg Ayla

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Larkspur

Hallo allemaal

Hier na een paar maanden weer eens een verhaal en ook bijna het laatste verhaal.
Nog 1.5 week en dan is het zover dat ik de familie ga verlaten.
Een heel heel dubbel gevoel.
Ik ben natuurlijk erg blij om iedereen weer te zien en daar kijk ik dan ook enorm naar uit.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer lastig om naar huis te komen.
Misschien omdat het zo definitief is nu, ik ben dit avontuur begonnen en je weet dat er ooit een einde aan komt.
Thuis blijft je thuis en mensen zullen er altijd nog zijn.
Dit avontuur ga ik nu echt afsluiten wat heel raar en dubbel voelt.
Wat ga ik Jack ook zo missen, 5 maandjes oud was hij toen ik hier kwam, nu word hij in augustus alweer 2 jaar oud.
Nog steeds een kletskous en praat natuurlijk weer veel meer.
Begint nu mee te zingen met de kinderliedjes, speelt verstoppertje en tikkertje en de 2 ik zeg nee is ook van start gegaan.
Hij kan soms enorm boos worden maar dan niet zozeer omdat hij zijn zin niet krijgt maar omdat hij 6 auto’s tegelijk wilt vast houden.
Dan valt er 1 op de grond en dan word hij me toch een partij boos.
Tsja Jack misschien iets teveel in je handen???? Dan zegt hij ook “ayla to much” maar toch blijft hij het proberen.
Jack brengen we wel iets van Nederlands bij natuurlijk: Houdoe en doei, Lekkerding, poepchinees, pontjandorie en hij kan het liedje olifantje in het bos mee zingen.
Voor het voetbal weet hij nu ook dat hij “hup Holland” moet zeggen haha.

Nog steeds een druk programma.
Maandag: little shakers dinsdag: oefenen op de voorschool woensdag: gym donderdag: een vrije dag en vrijdag: muziek les.
Het is allemaal in de ochtend dus die vliegen zo voorbij.

We zijn op dit moment weer tijdelijk in een ander huis i.v.m. de verbouwing.
We wonen nu in Larkspur wat 10min rijden is van Mill Valley.
Dus lekker dichtbij zodat wij nog naar de muziekles etc. kunnen gaan of snel even naar huis als we iets zijn vergeten.
Ze zijn nu boven een doorloop aan het maken van de nieuwbouw naar de trap toe (oude gedeelte).
Een hele kast is eruit gehaald om zo de hal te maken.
Bij Laura en rich zijn ze de slaapkamer aan het doen, een ander raam komt erin, de kledingkast wordt iets ingekort etc. Beetje lastig om in het verhaal uit te leggen hoe en wat ze nu precies aan het doen zijn.
Maar goed hun moesten dus uit hun slaapkamer maar omdat ik in de logeerkamer slaap is er geen kamer meer over.
Het is op dit moment echt een zooitje daar het enige waar je nog normaal kan lopen is mijn kamer (logeerkamer) en de keuken.
Voor de rest staat alles op z’n kop.
Het wordt wel heel erg mooi. De baby en Jack krijgen een mooie grote slaapkamer, een badkamer en een washok.
Ze krijgen een mooie garage en de achtertuin word vlak en komt er een heel stuk gras waar Jack lekker kan gaan spelen.
Ik ga alleen in het weekend terug naar dat huis zodat ik lekker kan uitslapen maar ook alvast kan gaan inpakken.

Er zijn inmiddels 3 dozen terug in Nederland.
Mijn hemel wat een spullen zeg, er moet nog 1 doos worden verstuurd en dan hoop ik toch wel klaar te zijn.
Omdat ik natuurlijk 3 weken ga reizen, moet ik alles opsturen zodat er in mijn koffer de kleren zitten voor de vakantie.
Hier heb je in de ochtend en avond zeker nog lange broeken nodig en lange mauwen.
Dus die kan ik pas allemaal als laatst opsturen.
Beetje stress begin ik al wel te krijgen, ik moet gewoon de hele week werken en heb nu dus nog maar 1 weekend over om echt alles op te ruimen, regelen, doos op te sturen etc.
Toch best een uitdaging om van 1.5 jaar wonen in Amerika alles naar huis te krijgen.
Zeker omdat we nu in het andere huis zitten ligt er overal wat, een rommel dus.
Maar dat komt allemaal goed!!

Verder hebben Lorraine en ik alle hotels geboekt voor onze trip.
Wij zien elkaar 23 Juli in Boston.
Verder gaan wij nog naar de Niagara Falls, Washington dc, Philadelphia, New York en the Hamptons en vanuit New York vlieg ik weer terug naar Amsterdam en kom ik 13 augustus aan.
Ik heb enorm veel zin in onze trip, gaat helemaal leuk worden.

Ook kan ik melden dat ik na de zomervakantie weer ga werken bij SKO (waar ik hiervoor ook heb gewerkt, niet dezelfde vestiging)
Ik krijg een 18 uur contract t/m 31 dec.
Niet zoveel uur maar ik ben allang blij dat ik werk heb! Ik ken SKO dus het is vertrouwd voor me en heb er zin in!!

We zijn afgelopen zaterdag naar een Giants game geweest (honkbal) heel tof om meegemaakt te hebben.
Het AT&T park is zo enorm groot en er valt zoveel te doen dat dat alleen al een heel avontuur is.
Zondag voor de laatste keer in San Francisco geweest met 2 andere meiden, even nog wat geshopt en genoten natuurlijk.
Ik ga deze laatste 1.5 week volop genieten, leuke dingen doen met Jack en we hebben een afscheidsetentje met de au pair meiden.
Dinsdagavond ga ik nog met de familie uiteten voor het laatst.
Wel gek allemaal maar ook wel weer fijn om naar huis te komen en iedereen weer te zien!!
Nog even genieten en dan weer tijd om verder te gaan en aan een nieuw hoofdstuk te beginnen.


Liefs Ayla.


  • 14 Juli 2014 - 09:11

    Bianca:

    Ihhh wat een mooi lang verhaal had je weer!!! Goh dat zal idd erg moeilijk voor je zijn zeg, begrijp je helemaal.
    En dan nog lekker 3 weken op vakantie, gaaf zeg.
    Super dat je werk heb gevonden, kun je tenminste weer ff vooruit :) is dat toevallig de baskio bij de Westhoek buitenschoolse opvang?
    Nou geniet meid!!!!
    Lieve groetjes bianca

  • 14 Juli 2014 - 09:26

    Martje:

    Moppie, geniet nog van de laatste 1,5 week!! En daarna natuurlijk ook veel plezier!!
    Leuk je verhaal weer te lezen!!
    En wat super dat je terug kan komen bij SKO :-)

    Tot snelllll
    Dikke kus Martje

  • 14 Juli 2014 - 09:27

    Carla:

    Hoi Ayla
    Wat een verhaal weer en dat voor de laatste keer .
    Wat zal jij Amerika gaan missen ,maar wel leuk dat je al je vriendinnen weer zit .

    Even een correctie. Je vliegt naar Boston 23 juli !!!!!!

    Fijn dat je weer terug kom.....

    Xxxx


  • 31 Juli 2014 - 22:42

    Ilse:

    Hee Ayla, wat leuk om je belevenissen te lezen. En goed dat je weer bij SKO aan de slag kunt! Wel n keer langs gaan op Dommelbos hoor! Fenna kwam vorige week ineens aan met het verhaal dat je terug naar Nederland komt en dat je ze vast n keertje zou komen opzoeken

  • 31 Juli 2014 - 22:47

    Ilse:

    Er ging wat mis...

  • 31 Juli 2014 - 22:50

    Ilse:

    Ze begon er net weer over dus hebben we je gegoogled en zo kwamen we op deze site terecht. Geniet van je vakantie! groetjes Ilse, Fenna en Ruben

    hoi ayla ik ben het Fenna wil je een keer op dommel bos langs kommen

  • 12 Augustus 2014 - 17:42

    Ayla:

    Hoi Ilse

    Wat grappig dat je me zo gevonden hebt!
    Aaahh Fenna m'n vriendin wat leuk dat ze me nog niet is vergeten.
    Ik zal zeker snel is langs gaan om ze is te zien!

    Groetjes Ayla

  • 12 Augustus 2014 - 17:43

    Ayla:

    Bianca: nee niet bij baskio daar werkte ik voor dat ik weg ging af en toe.
    Ga in dommelbergen werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Larkspur

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 17386

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: