Theorie test, Verjaardag!! - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Theorie test, Verjaardag!! - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Theorie test, Verjaardag!!

Blijf op de hoogte en volg Ayla

25 Maart 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Zo ik zal gelijk m’n frustratie eruit gooien over het DMV hier van me rijbewijs.
Wat een gedoe en gestress was dat.
Omdat er geen vertaler in het Nederlands was hadden ze gezegd je mag een vriend/vriendin meenemen maar dan moet er wel een examinator bij zijn om jullie in de gaten te houden.
Al raar natuurlijk ze kunnen ons toch niet verstaan, maar goed prima.
Dus in Novato hebben ze een afspraak gemaakt op 29 maart in Corte Madera, dat is bij mij in de buurt.
Laura zei probeer maar eerder een afspraak te maken omdat je niet veel tijd hebt.
Ik proberen te bellen maar nee dan moet je zelf er naar toe gaan want dat regelen ze niet via de telefoon.
Het DMV is altijd onwijs druk. Het gaat om 8 uur open en je moet er om 7.30 staan.
Dan ben je tenminste nog snel aan de beurt. Tenzij dat je afspraak maakt natuurlijk, maar voor die dag kon ik al geen afspraken meer maken.
Nou het was dus helemaal niet mogelijk om een examinator te hebben als ik me theorie test wil doen, dus daar stond ik weer.
Ik word er dood moe van…..
Uiteindelijk nog de test gedaan en weer gezakt.
Dan moet je weer opnieuw gaan betalen, maar ik had heel de ochtend de tijd, dus ik dacht nou ik betaal weer en ga niet eerder weg hier voordat ik mijn theorie heb gehaald.
Ja hoor ligt het systeem eruit!! Dus ze konden niks voor me doen omdat ik weer een formulier moet invullen met al mijn gegevens etc. waarom geen idee, je zou denken die heb je toch al? Welkom in Amerika.
Weer op naar huis zonder mijn papiertje dat ik geslaagd ben grrrr.
Ik de dag erna weer terug na 2 uur gewacht te hebben eindelijk aan de beurt.
Zegt die man tegen mij je papieren zijn niet goed, ik zo hoe bedoeld u? Ja ze zijn gewoon niet goed.
(super kort af want ze zijn altijd chagrijnig)
Ik zeg sorry dit zijn de enige papieren die ik heb, hij zegt dan ga ik even bellen.
Komt hij terug zegt hij sorry maar er hoort California op je visum papier te staan en geen Stamford.
Ik dacht mijn god wat is dit nou weer…. Want ik heb mijn oriëntatie gehad in Stamford.
Dus ik voelde me tranen al opkomen van woede en machteloosheid.
Sta je dan weer, en werd gewoon aangekeken van maak dat je weg komt dan kan ik verder met werken.
Ik Carmen gebeld die zo lief was om naar me huis te komen om onze papieren naast elkaar te leggen, want ik was behoorlijk kwaad en verdrietig tegelijk en je begint ook gewoon aan jezelf te twijfelen.
Straks is mijn visum inderdaad niet goed wat dan?
Onze papieren waren gelukkig gewoon hetzelfde.
Ze zegt je moet echt naar Novato gaan want ik weet niet of ik het al eerder heb verteld.
Maar in Corte Madera hebben ze blijkbaar een hekel aan Au pairs en die laten ze dus expres zakken.
En in mijn geval wilden ze mij dus niet helpen, ze doen ook totaal geen moeite.
Ik weer gerust gesteld en dacht oké, dan gaan we het de volgende keer in Novato proberen.

Ik op vrijdag naar Novato dacht we gaan er maar weer voor.
Super aardige vrouw, ze zei niks over mijn papieren en ik kon zo mijn test maken.
Het grappige na dat ik al 3 testen heb gemaakt en die uit mijn hoofd heb geleerd moest ik natuurlijk wel de antwoorden weten.
En YES 1 fout dus eindelijk geslaagd voor mijn theorie!!
Een beter cadeau voor mijn verjaardag kon ik niet hebben.
Nu een afspraak gemaakt voor mijn rij test, dat is nu op 18 april.
Ik kon eerder maar dat was dus in Corte Madera dus ik zei nee bedankt, daar wil ik echt nooit meer komen zeg!
Zo heel verhaal maar het is gewoon ongelofelijk dat ze dit kunnen maken tegen over de mensen.

Nu weer wat leuker nieuws.
Mijn verjaardag joehoee alweer 25 jaar.
Ik heb niet echt iets bijzonders gedaan.
In de ochtend naar het DMV geweest, daarna met een vriendin geskypt en heerlijk een stuk gewandeld met Shady (de hond).
In de avond waren er wat vrienden van Laura en Rich. We hebben lekker gebarbecued.
Carmen was er ook en in de avond zijn we met wat meiden nog een drankje gaan doen.
We gaan vrijdag of zaterdag naar Six Flags en natuurlijk vieren we goed onze verjaardagen in LA.

Verder hebben we 2 weken geleden een fiets gehuurd.
We wilden eerst naar Angel Island gaan maar helaas hadden we de ferry gemist (de boot).
En aangezien ze hier van die rare tijden hebben kwam de volgende pas om 15.00.
Dus maar op naar Sausalito een ander dorpje hier verderop.
Daar een fiets gehuurd en over de Golden Gate Bridge gefietst.
Nou ik zal je vertellen, super mooi maar pffff wat was dat zwaar.
Ik dacht dat doe ik wel even die bergen opfietsen, nou dat valt vies tegen.
Ook waren die fietsen niet geweldig natuurlijk, maar goed respect voor de racefietsers maar ook ik verklaar jullie wel voor gek hoor hihi ;)

En niet te vergeten ST. Patrick’s Day. Iedereen gekleed in het groen en er was een parade.
Super leuk om meegemaakt te hebben!
Ook zijn Carmen en ik nog naar een honkbal wedstrijd geweest, Nederland moest spelen.
Al op internet gekregen voor een kaartje maar super duur, we hadden gehoord dat er een Holland house was.
Dat was dus eerst ons plan om daar naar toe te gaan, maar we hoorden zoveel geluid vanuit het AT&T park, dus toch maar even gaan kijken of er nog een kaartje te verkrijgen was.
En ja hoor mooi nog 2 kaartjes kunnen krijgen voor een stuk minder geld, daar zaten we dan!!
We zaten alleen een beetje in een saai vak, dus wij hebben ze maar even duidelijk gemaakt dat wij voor HOLLAND waren!!
Helaas hebben ze alleen verloren, maar wel weer leuk om meegemaakt te hebben.

Zaterdag 30 maart is mijn eerste Hiking class dus ben benieuwd.
Voor de klas fitness for kickbox hoop ik dat ik dat nog kan gaan doen, aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb.
Ze moeten uitstel krijgen of zo iets met hun verzekering van de auto.
Anders mag ik dus niet meer rijden tot ik mijn rijbewijs heb, ze kunnen me wel op zaterdag brengen maar op een doordeweekse dag word dat een beetje lastig.
Dus we zullen zien hoe dat loopt.

Verder gaat alles super goed hier! Ik heb het goed naar me zin.
Jack is een schatje en hij is erg vrolijk.

Bye Bye, zwaai zwaai

  • 25 Maart 2013 - 10:43

    Martje:

    Ha moppie,
    Jeetje wat een gedoe zeg met je theorie.. Maar gelukkig heb je hem nu, yes!!!
    Ik vind het echt stoer van je wat je daar allemaal doet en meemaakt!!
    Dikke knuffel weer voor jou!! Xxx

  • 29 Maart 2013 - 16:14

    Marcel:

    Hoi Ayla, dubbel proficiat! Met het behalen van je theorie en je verjaardag! Vandaag nog met je vader wezen fietsen, wat een bikkel zeg, dat blijft maar koptrekken en tegen de wind in stoempen, wat een klasbak! Ik lag voor apegapen ;-)) xxx Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 17396

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: