Weekendje San Diego - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Weekendje San Diego - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Weekendje San Diego

Blijf op de hoogte en volg Ayla

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hallo allemaal

Weer tijd voor een nieuw verhaal.
Zoals jullie vast al wel gemerkt hebben begint het steeds langer te duren voor ik weer een verhaal schrijf.
Ik heb me draai gevonden en mijn werkschema is steeds het zelfde.
Omdat je veel uren werkt zitten je vrije dagen ook zo volgepland.
De tijd gaat zo snel, dat is ongelofelijk.

Mijn kickboks en hiking class zijn nu afgelopen.
De hiking class ga ik niet meer opnieuw doen omdat ik al niet echt volle dagen vrij ben wil ik graag iets leuks kunnen doen.
Het was vaak een uur rijden voor de wandeling, dan van 10 tot 14.00 wandelen, weer terug rijden en om 18.00 moest ik beginnen met werken.
Je hele zaterdag is dus weg.
Ik wil de kickboks nog een keer gaan doen, het is prima te combineren en het is super leuk om te doen.
Ook wil ik zumba gaan doen.

Met Jack, Laura en Rich gaat alles goed.
Jack is nog steeds een super leuk mannetje en hij doet het super goed.
Hij trekt zich overal al aan op en staat 10sec alleen.
Dus het zal niet lang duren voordat hij kan lopen.
Hij begint ook aardig zijn eigen willetje te krijgen maar het woordje no snapt hij al.
Hij is ook super vrolijk en ik moet dan ook zo vaak lachen om hem.
Heerlijk mannetje!!


Terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik op het vliegveld van San Diego.
Want dit weekend was het zover mijn trip alleen naar San Diego.
Ik was best wel een beetje zenuwachtig, alleen al uitzoeken waar je naar toe moet op het vliegveld is al een hele kunst.
Gelukkig is het hier makkelijk met in checken.
Je moet betalen voor een koffer dus ik prop alles maar in een trolley wat mooi als handbagage mee mag.
Je moet 45 min van te voren aanwezig zijn, en je kan je 24 uur van te voren online in checken.
Je krijgt dan een email met een soort code, die moet je voor een soort scanner houden en dat was het.
Amerikanen reizen hier ook niet met hun paspoort, ik had die maar voor de zekerheid meegenomen maar je rijbewijs is voldoende.
Makkelijk dus!!
Vanaf de snelweg bij mij in de buurt gaat er een bus die je voor 20 dollar naar het vliegveld brengt.
De buschauffeur vraagt met welke maatschappij je vliegt en hij zet je daar precies af, werkt perfect.
De vlucht had een uur vertraging, eenmaal aangekomen ging ik de auto ophalen.
Want ik had een auto gehuurd, dan kon ik gaan en staan waar ik wilde.
Dat heb ik wel geleerd van het weekendje LA.
Het was ongeveer 20min rijden van het vliegveld naar het hostel.
Beetje ongemakkelijk want ik kwam aan om 01.30 iedereen lag dus te slapen en je weet niet met wie je op een kamer ligt.
Die nacht super slecht geslapen, werkt overal wakker van maar ja… daarna mijn ontbijtje gehaald en wat met de meiden gepraat die bij mij op de kamer sliepen.
Die dag ben ik naar de zoo geweest, heel leuk en heb me daar wel een paar uur vermaakt.
Omdat je heel de tijd rondloopt en er zoveel te doen en te zien valt maakt het niet uit dat je alleen bent.
Eenmaal terug bij het hostel vroegen de meiden of ik met hun mee ging om wat te eten, en sinds die tijd ben ik helemaal niet meer alleen geweest.
Iedereen in het hostel maakt wel een praatje met je.
Het is een hostel voor jongeren dus die organiseren ook allemaal dingen.
Vrijdag avond was er een party bus dus ben die avond op stap geweest en een super leuke avond gehad.
Zaterdag met 2 andere meiden naar de light house geweest en naar Balboa park.
Dat is echt een enorm groot park waar je van alles kunt doen.
Daar heb je wel 2 dagen voor nodig om dat allemaal te kunnen zien.
Monumenten, museums, theaters, shops en verschillende soorten tuinen.
Er waren daar ook veel bruiloften.
Lekker op het strand gelegen, al met al was het gewoon een super leuk weekend en is de tijd voorbij gevlogen!!
Een hostel is niet echt iets voor mij, het is vaak niet bepaald schoon en je ligt met 10 mensen op 1 kamer.
Er is ook maar 1 badkamer dus je moet altijd wel wachten.
Maar goed zeker als je alleen bent is dit wel super om te doen.
Als ik in een hotel had gezeten had ik dit niet zo meegemaakt.

Nu gaan we weer verder met het plannen van mijn volgende trip, er is nog zoveel te doen maar de tijd gaat zo snel.
Ook omdat je maar 1x in de maand een weekend vrij bent.
In juni weet ik al wanneer ik vrij ben, maar nog geen plannen.
In augustus komen mijn ouders langs jeej!!!!!!!!!!!!!!
Dus het weekend in augustus en september zijn ook al volgepland.
Ik moet ook nog mijn zomervakantie gaan plannen, de planning is om naar Hawaii te gaan.
Ik dacht nou als ik weer terug ben in Nederland zou ik daar nooit zo snel naar toe gaan, veel te duur.
Dus is wel een mooie kans.
Maar dat moet ik allemaal nog even uitzoeken.

Voor de rest heb ik nog 1 vraagje aan jullie….
Ik denk dat ik wel aardig uitgebreid mijn verhalen schrijf, maar misschien willen jullie graag iets weten hoe het hier gaat of iets dergelijks.
Plaats een reactie en dan kan ik dat in mijn volgende verhaal vertellen.

Liefs en tot snel!!

  • 29 Mei 2013 - 07:56

    Carla NIEMAN :

    Nou Ayla
    Wat krijg jij toch een leuke indrukken mee uit Amerika.
    Heel knap dat je lekker zelf iets ga ondernemen toppie
    Wat gaat die tijd toch snel alweer 5 maanden in Amerika.
    Ben benieuwd naar de foto van de dierentuin???
    Xxxxx. Carla

  • 29 Mei 2013 - 08:02

    Carla NIEMAN:

    Sorry Ayla
    Ik had nog niet verder gekeken ,maar wel hele mooie foto's uit San Diego.
    Ga weer verder kijken
    Doeiii

  • 29 Mei 2013 - 08:12

    Bianca Zwaal:

    Heeee meis

    Gaaf allemaal weer zeg en wat een lef heb jij om dat in je eentje te gaan doen!!!!!!hoe gaat het met je engels????? En wauw naar hawai, kwiil wel mee hoor hihi
    Onwijs veel plezier daar en ben benieuwd naar de foto's en je next story!!!! Groetjes bianca

  • 29 Mei 2013 - 15:07

    Robertina Kroonen:

    Hoi Ayla,

    Waaahhhhhhh Hawaii, jeetje we zijn jaloers..... Wel super gaaf hoor!!
    Zeker doen :):)...
    We zijn erg blij voor je dat je het super naar je zin hebt!! En gezellig dat je ouders in augustus komen.
    Ik heb nog wel een vraagje, wat is nu echt duur of goedkoop in Amerika en wat zou je daar niet zo snel kopen of juist wel??
    Liefs van Robertina, Rob, Colin en Esmae

  • 29 Mei 2013 - 21:56

    Oma:

    Hallo Ayla
    Je bent al helemaal gewend aan al die vliegreisjes
    Ik denk dan altijd aan een vakantie maar jij nu aan weekendjes weg
    Je had zeker geen tijd meer voor Seaworld?
    Misschien ga je er nog wel eens naar toe want
    ik begrijp dat je het daar heel leuk vindt!
    Maar ja Hawai lijkt me ook geweldig kom je thuiis met een bloemenslinger
    en een rieten rokje leuk hoor!
    Ik ga nu gauw even de foto's kijken
    Liefs
    Oma

  • 29 Mei 2013 - 22:04

    Lorraine:

    Jaaa wanneer kom je nou eens terug?! We missen je!!

    Haha nee hor meis, geniet dr maar lekker van. Echt super al
    die verhalen en foto's, ben echt jealous!
    Ben wel benieuwd hoe het met je Engels is, wat dat vergeet
    ik elke keer te vragen :P

    Dikke Kus!

  • 30 Mei 2013 - 11:35

    Bert (Scorpio):

    Hallo Ayla

    Heerlijk verslag om te lezen. Ik wordt door Carla ook goed op de hoogte gehouden.
    Ik moet weer terugdenken aan onze heerlijke vakantie in de VS van vorig jaar, waarbij
    San Francisco een van de hoogte punten was. Vooral de geweldige fietstocht van SF over de Golden Gate Bridge via Sausalito naar Tiburon en met de boot terug, was verrukkelijk.
    Goed dat je, ook alleen, meer van Amerika wil zien.
    Erg fijn, dat je ouders in augustus twee perioden bij je langs komen.
    Nog een goed verblijf.

    Groeten
    Bert

  • 01 Juni 2013 - 11:46

    Tante Edith:

    Lieve Ayla,

    Na alles wat wij van jou horen en lezen, vraag ik mij wel af :

    ZIEN WIJ JOU NOG WEL TERUG IN NEDERLAND ??????????????????????????

    Veell liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 17411

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: