Afscheid en eerste dag in Stamford - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Afscheid en eerste dag in Stamford - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Afscheid en eerste dag in Stamford

Blijf op de hoogte en volg Ayla

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, Stamford

Daar zijn we dan in Stamford! In de buurt van NYC….
Maar laten we beginnen bij het begin…
De laatste 2 weken erg druk gehad met etentjes etc.
En 2 surprise dinner!! Zo sweet dus nogmaals bedankt!!
Zaterdag avond gezellig met mijn ouders uit eten geweest, en toen kwam het besef wel dat ik nu gewoon echt weg ga voor een jaar.
Ik wil het zelf en ik weet dat je in deze tijd makkelijk contact met elkaar kunt hebben, maar het idee dat je toch zo ver bent en een jaar weg gaat geeft me een raar gevoel.
Terwijl ik er zoveel zin in heb om te gaan!
Van zaterdag op zondag erg onrustig geslapen en toen was het moment daar.
Al mijn koffers in de auto en op naar Schiphol.
Daar was m’n beste vriendinneke er ook met haar vriend en kids.
Het was enorm druk om in te checken.
Nog even wat gedronken en tijd om van iedereen afscheid te nemen
Mijn hemel wat haat ik afscheid nemen zeg, dat gevoel valt niet te omschrijven.
Door de douane nog lekker verder gehuild het kon me niks schelen wat andere van mijn dachten.
Eenmaal bij de gate ging het beter en ga je verder met in checken en op naar de lange vlucht.
Normaal vlieg ik maar 3 uurtjes maar nu was het 8 uur vliegen.
Er zat een big mama naast me die mijn arm leuning in beslag nam heel fijn NOT….
Maar het voordeel bij de langere vluchten is dat je films kan kijken.
Af en toe even in slaap gevallen, gelezen, muziek geluisterd, rondje gelopen om even me benen te strekken en toen gingen we al vrij snel landen.
En toen kwam ik weer in een enorme rij te staan om door de paspoort controle te gaan.
Ik heb een uur en 20 min moeten wachten, daar heb je na zo lange vlucht weinig zin in maar ja het is niet anders.
Ze stelde wat vragen wat ik hier kwam doen, stempels in mijn paspoort, vinger afdrukken, foto maken en doorlopen maar.
Toen ik aan kwam waren er al 4 andere meiden aan het wachten.
We zijn met een busje naar ons hotel gebracht, snel ergens wat gegeten met z’n alle en hup naar bed.
Nou en ze hebben gelijk in Amerika is alles groot! In het vliegtuig kreeg je al een groot blikje drinken, in mijn kamer een groot en hoog bed dus je moet er in springen, en bij de supermarkt kijk je al helemaal je ogen uit!
Ik dacht lekker een nachtje alleen te slapen maar na dat ik terug kwam van het eten had ik een roommate.
Een meisje uit Roemenië daar nog een tijdje mee zitten kletsen en toen echt maar op tijd gaan slapen.

De volgende dag kreeg ik de auto cursus, ze legde de verkeer regels uit hier in Amerika.
In elke staat zijn er wel andere regels, maar gelukkig waar ik zit is het niet zo moeilijk!
We kregen uitleg over de verkeersborden, auto stoelen waar de kinderen in zitten en over de wegen die we moeten nemen. Route 66 Route 47 etc.
En ook welk verkeersbord je moet weten als je bijvoorbeeld pech hebt.
Want als je zegt ik sta op Route 47 hebben ze geen idee waar je ergens staat omdat die wegen zo lang zijn.
Het was wel interessant maar na een hele dag zitten heb je het wel gehad.
En ik was al vroeg wakker dus kreeg echt mijn dip.

Daarna nog een cadeautje gehad van mijn host familie… een ticket voor de city tour in new york.
Dus dat is wel super leuk!!
Dat gaan we woensdag avond doen.

Na de auto cursus zijn we nog naar de shopping mall geweest… En I love it… Alles is zo groot en zoveel leuke dingen.
Maar niks gekocht… ben trots op mezelf hihi…

Met z’n alle gegeten in het hotel en er waren nog veel andere au pairs gekomen.
En nu op naar de oriëntatie….

Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor alle berichtjes etc.
Het geeft me een goed gevoel dat zoveel mensen achter je staan, je een pep talk geven en er interesse in hebben.
Ik ga me best doen om deze site goed bij te houden om jullie te laten weten wat ik allemaal uitspook hier.

Toedelss….

  • 15 Januari 2013 - 03:46

    Meddy:

    join the USA club!!

  • 15 Januari 2013 - 04:08

    Chaya Van Der Zwan:

    WELKOM

  • 15 Januari 2013 - 08:32

    Madeleine Van Hooydonk:

    Hallo Ayla,

    Vanuit Breda wens ik jou het allerbeste tijdens je verblijf in Amerika. Maak er iets moois van en geniet vana alles.



    Liefs van Madeleine ( collega van je vader)


  • 15 Januari 2013 - 08:40

    Ed Nieman:

    Nou.....ik lees het al. Ik hoef me nergen meer druk om te maken. Big cola's, shoppen, dat gaat wel goed komen. Trouwens erg leuk dat cadeautje van je host familie.

    Gr Pa

  • 15 Januari 2013 - 10:58

    Martje:

    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat!!
    Veel plezier nog even in NYC.. Geweldig hè!!
    Dikke x

  • 15 Januari 2013 - 15:12

    Marc:

    Hahaha ... Big Mama - Big Cola wat een goede start van een Big Adventure!!!

  • 15 Januari 2013 - 21:12

    Robertina:

    Jaaaaa leuk om ons zo op de hoogte te houden.. Have fun en geniet nu nog even van NYC..En we wachten weer op je volgende verhaal :).......

  • 16 Januari 2013 - 12:26

    Imke:

    Hoi Ayla!

    Leuk om te lezen zo! Toen ik vorige week een tussenstop had in Newark bestelde ik een cola, kreeg ik meteen een liter!! Gelukkig mocht ik het meenemen op de volgende vlucht tussen Newark en Atlanta. In Atlanta bestelde mn collega een MEDIUM cola, kreeg ze alsnog een liter! Helaas mocht zij het niet meenemen in het vliegtuig naar Santiago de Chile. Maar inderdaad...BIG is BIIIIGGGG haha!

  • 16 Januari 2013 - 20:36

    Pierre Peggy En Devon:

    Hoi Ayla,

    Hier Pierre from belgium en we blijven je zeker volgen het komend jaar, ik hoop dat je een super tijd gaat hebben en zeker San Quentin state prison info vraag voor me :).

    Het beste en veel plezier meid

    Greets Pierre, Peggy en Devon

  • 16 Januari 2013 - 20:47

    Tanta Edith:

    Hallo Ayla, heel leuk om je 1e reisverslag te lezen.
    Geniet van de city trip en van alles wat nog komen gaat.
    Fijn om zo op de hoogte te blijven van jouw belevenissen.
    Vele groetjes.
    XXX

  • 16 Januari 2013 - 21:02

    Lindsay:

    haay meissie,
    Ik ben echt fucking jaloers op je, ik wil ook zo graag naar de USA...We zijn al een beetje aan het kijken op rond november naar florida te gaan, Maar damn was het moeilijk en tickets te vinden hahaha, Ik wens je heel veel plezier en suc6 en denk aan mij :D:D veel plezier schat x

  • 16 Januari 2013 - 22:58

    Marit:

    Lieve aylie,

    Wat een mooi verslag, ik zie het ook helemaal voor me hi hi. Spannend morgen!!! Nu echt naar litle jack. Good luck en blijf mooie verslagen schrijven!
    Dikke kus marit

  • 20 Januari 2013 - 17:27

    Sylvia:

    Hey Ayla,

    Wouw wat een afscheidsverslag! Leuk om te lezen.
    Inmiddels ben je er nu een week. Ben erg benieuwd hoe deze is verlopen hoor!
    Je krijgt de groetjes van de jongens en natuurlijk van mij!
    Tot snel weer op de digitale snelweg !
    Big hug x Syl

  • 20 Januari 2013 - 18:04

    Ingie:

    Hoiiiiii Aylieeeeee,

    Leuk om te lezen wat je tot nu toe meegemaakt hebt, hopelijk nog vele mooie verhalen en belevenissen.
    Trots op jou!
    Liefs

  • 21 Januari 2013 - 09:29

    Bianca Zwaal:

    Heeeeee meid,

    Gaaf dat we je lekker kunnen volgen met al je avonturen :)!!! Jaaa alles is big daar he, zooio gaaf gewoon !!!!! Geniet er onwijs van want dit moet the time of your life zijn!!!!! Lieve groetjes uit oosterhout!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stamford

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 17395

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: