Oriëntatie en ontmoeting familie - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Oriëntatie en ontmoeting familie - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Oriëntatie en ontmoeting familie

Blijf op de hoogte en volg Ayla

21 Januari 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hallo allemaal,

Hier een verhaal van de oriëntatie en mijn eerste indruk van de familie.
De oriëntatie dagen duurde onwijs lang en was behoorlijk vermoeiend.
De Amerikanen hebben nou niet echt gehoord van een actieve oriëntatie.
Heel de dag zitten.
Onze wake up call was om 7.00 daarna ontbijten en om 8.30 begon de oriëntatie tot ongeveer 17.00.
Ze legde uit wat er van je verwacht word hoe de Amerikanen een beetje zijn we kregen EHBO, uitleg over de cursus die we kunnen volgen en verder eigenlijk allemaal dingen wat heel “normaal” is niet drinken als je gaat auto rijden etc.
Maar de vrouw die het vertelde was een hele lieve vrouw en ze doet dit al zo lang dus ze heeft genoeg meegemaakt om te weten wat wij mee gaan maken.
Ze zegt je zit heel dit jaar in een roller coaster.
Je voelt je happy en dan krijg je weer een enorme dip.
Ben dus heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren het komende jaar en of ik ook een cultuur shock ga krijgen.

Op woensdag avond hadden we de New York City tour wat ik als cadeautje had gekregen van mijn Host familie.
Dit was echt super! Wat je normaal op tv ziet die drukte en de gele taxi’s zag je nu in het echt.
We zijn bij Time Square geweest Top of the rock en verder met de bus rond gereden.
It was amazing!!

Donderdag tot 14.00 oriëntatie gehad en daarna werden we geroepen om te vertrekken.
Sommige gingen met de trein naar hun familie en ik met het vliegtuig met nog een ander Nederlands meisje die ik in Nederland ook al heb ontmoet.
We konden dus veilig samen vliegen om onze zenuwen met elkaar te bespreken.
Het was een vlucht van 6 uur en 20 min pfff.
Ik lande op Oakland dat is een kleiner vliegveld dan San Francisco.
Toen hoorde ik opeens mijn naam en daar stond Laura mijn host mam.
Mijn koffers gepakt en Rick en little Jack zaten in de auto te wachten want Jack sliep.
Na 45 min rijden aangekomen bij mijn New home.
Kleine rondleiding gehad waar ik eten kan pakken en waar mijn slaapkamer is.
Toen maar snel gaan slapen want ik was zo moe van de oriëntatie het tijdsverschil en weinig slapen.
We sliepen trouwens met z’n 3en op een kamer bij de oriëntatie dus 1 was al om 6 uur wakker en ging douchen, toen was ik dus ook al wakker heel fijn NOT…..

Ik vroeg hoe laat ik op moest staan om bijvoorbeeld met z’n alle te ontbijten maar dat maakte niks uit.
Ik heb heerlijk geslapen die nacht was om 8 uur wakker (door mijn wekker) want vond het ook zo stom om uit te slapen.
Daarna me snel aangekleed en naar de woonkamer gegaan, dit voelde echt heel ongemakkelijk.
Je moet een deel van het gezin worden maar je gaan de 1ste dag niet gelijk in hun kasten zitten snuffelen om je eten te maken.
Laura vroeg wat ik wilde eten en legde me uit waar alles stond.
Rich was gaan werken.
Laura, Jack en ik zijn daarna gaan winkelen we hebben even kleding hangers gekocht zodat ik mijn kleding kast in orde kan gaan maken.
Een griep en kinkhoest prik gehad want dat is blijkbaar heel normaal in Amerika dat je dat laat doen als je een kind hebt of als je met baby’s gaat werken.
Samen gaan lunchen en veel gepraat met elkaar.
Dit voelde al wel een stuk fijner omdat je elkaar zo wel beter leert kennen.
In de avond heb ik meegeholpen met koken probeer me ook op die manier te mengen in het gezin.

De volgende dag zijn we met z’n alle naar San Francisco geweest met de boot.
Omdat het erg duur is om daar te parkeren en met de boot ben je er binnen 40min.
En wat is dit ook een gave stad zeg! Palmbomen, hoge gebouwen, drukte en vooral niet te vergeten te zeggen MOOI WEER!
Liep gewoon in mijn T-shirt en zonnebril op yeah! I love it….
We zijn een rondje op de markt gelopen en naar de zeeleeuwen gaan kijken omdat ik die graag wilde zien.
Daarna weer terug gegaan met de boot.
Einde van de dag zijn Laura en ik boodschappen gaan doen omdat er vandaag (21-1) vrienden kwamen om Football te kijken.
Dus vanmorgen al in de keuken gestaan om lekkere hapjes te maken en mijn eerste football wedstrijd op tv te bekijken.

Jack is echt een enorme schattige baby hij is vrolijk en doet het super.
De eerste dag moest hij wel even huilen maar nu kan ik hem gewoon vast houden.
Hij krijgt nog borstvoeding en ze zijn behoorlijk lang bezig geweest om hem uit een fles te laten drinken.
Gelukkig gaat dit nu ook al beter en geef ik hem 1x per dag een fles.

Rich heeft geen werk meer en is vanaf nu gewoon thuis, maar hij gaat veel solliciteren en veel naar de sportschool of iets anders doen.
Laura is nog 2 weken thuis.
Vanaf morgen (22-1) is mijn eerste “werkdag” dan gaan ze samen in de ochtend sporten en zorg ik voor Jack.

Als het goed is gaat Rich morgen of overmorgen met mij mee om een rondje in de buurt te rijden om de auto onder controle te krijgen met al die heuvels hier.
Maar dat zal wel goed komen.
En over ongeveer 2 maanden moet ik hier een rijbewijs gaan halen ben benieuwd hoe ze dat hier doen… word vervolgd….

Iedereen is natuurlijk ook heel benieuwd hoe het met mijn Engels gaat hihi….
En het gaat steeds beter….
Nu praat je niet meer over dagelijkse dingen dus is het wel moeilijker om soms iets te vertellen.
Maar lang leve google translate en zij zijn heel geduldig om alles goed uit te leggen.
En elke dag hoor ik veel nieuwe woorden en probeer ik dat te onthouden ook al is dit af en toe behoorlijk vermoeiend.
Maar met de oriëntatie heb ik meerdere mensen Engels horen praten en dan valt het met mij nog heel erg mee gelukkig.

Ik voel me een stuk prettiger nu en begin langzaam te wennen.
Leuke mensen dus gaat helemaal goed komen.

Nou dit was mijn enorme lange verhaal….
Tot het volgende verhaal…

Ow… voor dat ik het vergeet… ik ga een mijn album aanmaken met foto’s erop.
Aangezien dit openbaar is voor iedereen wil ik hier geen foto’s op zetten.
Mocht je interesse hebben om foto’s te zien stuur me even een e-mail en dan stuur ik je de link ervan.

ayla-n@hotmail.com

Liefs Ayliee

  • 21 Januari 2013 - 02:56

    Shirley Verdaasdonk:

    Hoi Ayla wat een leuk verhaal om te lezen! Fijn dat je eerste indrukken zo goed zijn en ze er alles aan doen om je zelf gemakkelijk te voelen. Ik ontvang graag je link voor de foto's, app je wel mijn emailadres.

    Veel plezier en succes op je eerste werkdag. X shir

  • 21 Januari 2013 - 08:02

    Minke:

    Super leuk om te kezen wat je daar mee maakt!
    Ook bijzonder voor je dit alles, het klinkt tot nu toe goed.
    Hopelijk vind je snel je draai, toppertje!
    Xx Minke

  • 21 Januari 2013 - 14:33

    Annie:

    Hey aylie,
    Wat fijn om te lezen dat je je draai een beetje begint te vinden, ook met little jack ;-).
    En...wat voor auto hebben ze voor je??Hihi
    Succes meid!
    Ps. Ik wil ook wel graag de foto"s zien!
    Toi toi toi
    Xxx Anne

  • 21 Januari 2013 - 15:43

    Oma:

    Hai lieverd Wat een lang verhaal zeg!
    Kunnen zij je nu nog b etalen als Rich geen werk meer heeft?
    Natuurlijk wil ik ook je foto's bekijken
    Wat een afstanden daar in Amerika wat wonen wij dan toch
    in een klein landje!
    Liefs

  • 21 Januari 2013 - 17:15

    Shirley:

    Leuk je eerste werkdag. Het gaat je lukken meid.
    Succes met alles.

    Groetjes Shirley uit Breda

  • 21 Januari 2013 - 19:57

    Martje:

    Lieverd wat goed om dit te lezen..
    Vind het heel leuk om je zo te volgen!! Gelukkig klinkt het allemaal goed!
    Succes en plezier weer de komende tijd!
    Kus x

  • 21 Januari 2013 - 20:08

    Saskia De Leeuw:

    Haai Ayla,
    getipt door je moeder op " jou site" zo te lezen heb je het allemaal goed voor elkaar zeg, super dat je deze kans pakt !
    en wat een indrukken doe je op, jet lag, temperatuursverschillen er ook nog bij,
    ik zou zeggen hou je haaks en toi toi toi,
    groetjes Saskia

  • 21 Januari 2013 - 22:20

    Marcel:

    Gaat goed komen. Wel bizar.. jij nu in je T-shirt en wij op het ijs! Hartstikke leuk om op deze manier je avonturen te kunnen volgen! En ik wil ook wel een linkje naar je foto's. X Marcel

  • 23 Januari 2013 - 07:44

    Petra:

    Hoi hoi,

    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Word vast alleen maar leuker.
    Heel veel plezier nog en tot de volgende keer weer.

    Liefs petra

  • 25 Januari 2013 - 13:36

    Tante Edith:

    Dag lieve Ayla,

    Wat is het toch superr leuk voor de achterblijvers om op deze manier
    op de hoogte te zijn van jou doen en laten.
    Wij zien al naar het volgende verhaal uit.
    Natuurlijk willen wij ook graag de foto`s.

    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 17417

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: