Weer tijd voor een verhaal. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een verhaal. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een verhaal.

Blijf op de hoogte en volg Ayla

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hallo allemaal,

Weer is tijd voor een nieuw verhaal, want het is alweer even geleden.
Alles gaat nog steeds goed hier, ik heb het naar me zin bij hun en kan gewoon mezelf zijn bij ze.
Nu dat mijn Engels beter wordt en we elkaar beter kennen, begrijpen we elkaar beter en kunnen we meer gesprekken voeren.
Dat is dus wel fijn en gezellig.
Natuurlijk leer ik elke dag weer nieuwe woorden dus dat moet helemaal goed komen.
Mijn werk schema is niet veel veranderd.
Ik zit nog steeds op maandag en donderdag op baby muziek les met Jack.
Toch is het wel leuk, hij lacht verder helemaal niet maar is super serieus aan het kijken wat ze allemaal aan het doen zijn.
De rest ben ik met hem thuis en ga ik buiten met hem wandelen.
In het park heb ik een speeltuin gevonden waar ook een schommel is voor baby’s.
Hij vindt het helemaal geweldig daar en zeker om alles te bekijken.
Kinderen die rond rennen, er gebeurd genoeg om hem heen.
Ik ben 1x in de maand een weekend vrij en elke week op vrijdag.
Soms gaan ze op vrijdag avond uit eten en soms op zaterdag, daar zijn ze flexibel in met wat voor plannen ik eventueel heb.
Verder zaterdag en zondag werk ik meestal in de ochtend want dan gaan ze naar de sportschool en heb ik de middag voor mezelf.

Het is zo mooie omgeving hier.
In 10 min rijden ben je bij de Golden Gate Bridge en daar kan je echt heel mooi wandelen.
Verder heb je nog wat stranden hier in de buurt en elke keer zit ik nog met verbazing te kijken hoe mooi het overal is.
Ik kan steeds weer een foto maken, maar uiteindelijk moet je het gewoon met je eigen ogen zien.
Soms als ik rij zit ik te denken…
Het voelt zo normaal omdat je hier nu woont, je rijdt overal maar naar toe maar eigenlijk is het ook niet normaal en het blijft toch wel speciaal. Want ik rij gewoon in AMERIKA!!
En voor het weer kan ik nu al zeggen dat ik hier wil wonen I LOVE IT!!
Maar ik zal jullie gerust stellen ook hier kan het gewoon regen hoor…. Afgelopen week dat de zon bij jullie eindelijk een keer tevoorschijn kwam was het hier juist heel bewolkt.
Dus geen zonnestralen voor aylie.
Maar gelukkig heeft de zon ons weer gevonden en kan je weer heerlijk genieten.
Ik moet me echt heel goed insmeren, je verbrand hier zo snel. En zeker de mensen die me goed kennen die weten dat ik al snel een tomaat ben hihi….
Ze zeggen dat het dan 17 graden is maar het voelt als 25 graden.

Nou nog even mijn frustratie verhaal over mijn theorie test van mijn auto.
Ik had via internet een afspraak gemaakt om mijn theorie test te doen.
Ik wist al van te voren dat ze geen boek hadden in het Nederlands.
Dus ik heb het via internet geleerd, woorden die ik niet wist kon ik mooi opzoeken op google translate.
Bij de oriëntatie vertelden ze dat je een vertaler kon hebben tijden je test.
Dat maakt het wel wat makkelijker als je Engels nog niet zo geweldig is.
Dus ik gebeld, dat was al een drama 1 ½ uur in de wacht en nog van die droge, botte mensen aan de telefoon.
Ik uitgelegd dat ik een vertaler wilden hebben, dus ze zegt we hebben geen vertaler in het Nederlands maar je kan een vriendin meenemen die het voor je kan vertalen.
Ik dacht top! Dus ik Carmen gevraagd en die wilden mij graag helpen.
Ik voor de zekerheid nog een keer gebeld omdat wij het toch wel raar vonden, want niemand kan ons toch controleren want ze verstaan ons toch niet. Ze kan dus zo de antwoorden geven.
Maar goed dat kon gewoon.
Wij daar naar toe en ik was stiekem toch wel een beetje zenuwachtig het was gigantisch druk en afspraak om 11 uur? Wat is dat? Gewoon pas om 11.30 aan de beurt die maken zich niet zo druk.
Toen ik vertelde tegen die mevrouw dat ik iemand mee heb genomen zat ze me raar aan te kijken, zegt ze dat kan helemaal niet.
Het moet iemand zijn die bij de dmv werkt. Dus ik balen natuurlijk dacht jeej bel ik een paar keer zelfs nog om voor de zekerheid na te vragen komen ze met dit.
Maar goed ik de test maar gemaakt, maar snapte er helemaal niks van!
Woorden die ik nog nooit had gezien dus snapte heel de vraag niet.
Gezakt dus! Carmen de vragen in het Nederlands gesteld en toen wist ik gewoon het goede antwoord.
Het ligt dus gelukkig niet aan mijn studie want heb dus goed geleerd.
Nu het volgende probleem hier in Californië moet je binnen 3 maanden je rijbewijs halen.
En dat is voor mij dus al bijna.
Maar omdat er bijna geen examinators zijn en mijn vrije dag op vrijdag is kan ik eind maart terecht en dat wil zeggen dat ik dus 2 weken niet mag auto rijden hier.
Want Laura heeft de verzekering gebeld en als ik een ongeluk heb dan hebben we een gigantisch probleem.
Rare regel, want ik heb gewoon mijn internationaal rijbewijs maar dat maakt dus helemaal niks uit.
Dus woensdag ochtend ga ik snel lang om te proberen om me afspraak eerder te plannen.
Laura zei ga maar proberen om eerder te gaan dan zorgt Rich wel voor Jack.
Pfffff lekker stress vol allemaal.

Verder heb ik me ingeschreven voor een studie.
Ik ga de Hiking class doen en boxing for fitness.
Met de hiking class ga je elke zaterdag ochtend met een groep en met een gids ergens hier in de omgeving wandelen.
En boxing for fitness is in een sportruimte in een school.
Dus ben heel benieuwd.

Dus langzaam aan heb ik alles op de rit.
Mijn studie, mijn bankpas nu nog mijn rijbewijs en dan zijn we er.

Mensen vragen aan mij vaak heb je heimwee naar huis?
Nee, ik wil nog lang niet naar huis!
Maar ik mis wel gewoon de kleine simpele dingen.
Mijn collega’s om me heen mijn vriendinnekes en mijn paps en mams…. Ja, mama en papa jullie mis ik ook hoor!
Het oude vertrouwde, want hier begin je gewoon helemaal opnieuw.
Maar soms ben ik toch ook wel trots op mezelf om het maar even te mogen zeggen.
Want alles moet je toch een keer alleen doen.
Naar het tankstation wat anders werkt, je rijd hier in een andere omgeving, je bent weg van iedereen, ga alleen naar de school toe om me in te schrijven en naar de bank om een rekening te openen.
En dan denk ik “Dat heb ik toch maar mooi weer even zelf gedaan!!”

Over 2 weken is al mijn verjaardag, en 25 jaar moet toch wel gevierd worden vind ik.
Carmen is in april jarig en dan word ze 21 voor haar dus beter om dan ergens naar toe te gaan.
Ze zijn hier echt streng, je komt echt niet binnen in een “club” en je kan zeker geen alcohol krijgen als je 20 bent.
Dus we gaan 18 april naar Los Angeles!!
We gaan heen met het vliegtuig en hebben een Ford mustang cabrio gehuurd en gaan dan terug rijden langs de kust.
Dat leek ons wel cool om in style terug te rijden hihi.
Dus vieren we daar allebei onze verjaardagen ik heb er zin in!!

Nou in het begin dacht ik heb niet zoveel te vertellen, maar het is weer een aardig verhaal geworden.
Tot het volgende verhaal.

Liefs Ayla.

  • 10 Maart 2013 - 09:06

    Annie:

    Nou..ik ben zeker trots op je! Wat een leuk verhaal weer hé.
    En een ford mustang cabriolet....daar wil ik wel foto"s van ;-).
    Maar wij collega"s missen jou ook heel erg hoor! Ik vind het in ieder geval
    Fijn om te lezen dat je daar nu je draai heb kunnen vinden!

    Tot snel. Liefs...

  • 10 Maart 2013 - 09:21

    Bianca:

    Lieve ayla
    Wat een geweldig verhaal heb je ff neergezet meid!!!!! Wat een avonturen weer en aaarghhh wat frustrerend dat je je theorie nog niet hebt gehaald door het moeilijke engels. Maar dat komt vast wel goed ;))
    Ook een opleiding uit kunnen kiezen, leuk joh!! Suc6 daarmee!!!! Geniet maar van al dat prachtigs daar, LA is ook echt fabulous ;)))) gaaf idee ook om elkaars verjaardagen zo te vieren hihi!!!!
    Veel fun daar meid, liefs bianca

  • 10 Maart 2013 - 09:48

    Minke:

    Super leuk verhaal zeg! Inderdaad wat doe je het goed....echt zeker knap van je.
    Geen idee of mij zoiets zou lukken....je bent ervoor gegaan en hoe!
    Met jou instelling kom je er wel, ontnemend en aanpakkend....super.....
    Ik wens je weer mooie dagen, weken en maanden daar toe.
    Ik blijf je volgen!
    Xxx Minke.

  • 10 Maart 2013 - 10:58

    Ronald Nieman:

    Lieve Ayla,

    Het was weer een geweldig verhaal wat aan ons hebt geschreven. Ik ben erg blij voor je dat je het zo
    goed naar je zin hebt bij je familie. Ook is het leuk voor je dat je ook wat Nederlanders kent.

    En Jack lijkt mij een lief ventje!!.

    Ayla, jouw Fordje rijdt als een speer, ik ben er erg blij mee. Het is hier zondag 10 maart rond
    11.00 uur Nederlandse tijd en het sneeuwt hier.

    Ik wens je heel veel succes met het behalen van je Amerikaanse rijbewijs.

    Heel veel succes met alles en ook op de sportschool.

    Groetjes, Ronald.

  • 10 Maart 2013 - 12:21

    Martje:

    Ha moppie!!
    Je mag zeker trots zijn op jezelf!! Ik vind het echt heel stoer van je wat je allemaal doet!!
    En dan nog lekker naar LA, vett!!

    Hele dikke x voor jou! Xxx

  • 10 Maart 2013 - 17:49

    Marcel:

    Hoi kanjer, leuk om weer eens van je belevenissen te mogen genieten! Ik ben ontzettend trots op je! Kom in mijn armen, krijg je drie dikke knuffels! Veel liefs van Marcel

  • 17 Maart 2013 - 18:33

    Tante Edith:

    Jeetje Ayla, wat een verhaal.
    Wil je ons hier allemaal een beetje veel jaloers maken ??????????
    Was ik maar weer 25.
    Geweldig wat een ervaring, we zijn zo blij dat je het naar je zin hebt.
    Veel liefs,
    Tante Edith & ome Frans

  • 18 Maart 2013 - 13:27

    Marit:

    Wow!!!! Aylie,
    Jij hebt echt de tijd van je leven,,!!! Stel je nou toch eens voor dat als je nou een vast contract had gekregen... Dan had je dit mooie avontuur en levens ervaring helemaaal niet opgedaan, dat moest gewoon zo zijn!!!!
    Dikke xxxxx mama marit, hoop je snel te zien met face time

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 17398

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: