Mijn weekendje vrij - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Mijn weekendje vrij - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Mijn weekendje vrij

Blijf op de hoogte en volg Ayla

19 Februari 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Weer tijd voor een nieuw verhaal…
Alles gaat nog steeds prima hier en voel me wel thuis hier!!
En nu afgelopen donderdag was ik alweer 4 weken bij me nieuwe familie.
De tijd vliegt dat had ik toch eigenlijk niet echt gedacht een hele dag met een baby…
Ik ga meestal rond 14.00 een uur wandelen met Jack en dat breekt dan een beetje de dag.
Jack heeft een enorme sprong gemaakt deze week.
Hij heeft zijn 1ste tandje en zijn 2de tandje kan je ook al zien.
Hij kan blijven zitten en begint met tijgeren.
Erg schattig hij is nu dus ook veel vrolijker omdat hij zelf zijn ding kan doen.
Vorige week een klein dipje gehad omdat ze toch dingen wel heel anders doen dan dat ik gewend ben.
Hij moet op het kleed blijven liggen want anders word die ziek, zij houdt hem vaak vast en dus kreeg ik al het gevoel dat ik hem amper even alleen kon laten als ik snel iets uit de keuken wilde gaan pakken.
Ook als hij een neiging krijgt om te huilen pakt ze hem op.
Maar soms laat ze hem in bed gewoon huilen dus wist ik niet zo goed wat ze nou daar mee wilde.
Dus dat zijn even wat dingen wat gewoon opschakelen is en weer verder gaan.
Maar het fijne is dat ik echt wel alles met ze kan bespreken.
Haar moeder was hier van de week die woont in het zuiden van Californië dus die zien ze niet zo heel vaak.
Heel lief mens!! Omdat ze Jack niet zo vaak ziet had ze in de ochtend tijd voor hem om lekker te spelen en in de middag begon ik dan met werken.
Dus had een rustig weekje lekker naar de sportschool geweest, in het zonnetje gezeten en even lekker niks gedaan.

Ik vorig weekend naar Drake Beach geweest is een uur rijden hier vandaan.
Het was echt super daar.. wij wilden een stukje verder gaan lopen stond er een man “no that’s not possible” Wij dachten wat kletst die nou weer hij zegt: “Look over there” En daar lag 1 of ander reusachtige zeehond of zeeleeuw wat het nou ook was.
En die lag daar op zijn gemak te zonnen… geweldig toch!?
Daarna met een bus door naar de Lighthouse daar kan je Walvissen spotten, maar natuurlijk komen die gekke beesten niet als ik en Simone als een gek van links naar rechts zitten te kijken waar die walvis blijft.
Maar het was wel weer mooi om te zien.
Dit weekend ben ik met een paar Nederlandse meiden naar Muir Woods geweest dat is een nationaal park met enorme bomen.
Daar een stuk gewandeld je kon er alleen niet echt veel foto’s van maken want het zijn alleen maar bomen dus na 1 foto is het wel genoeg.
En met de terug komst mijn eerste BON pfff 51 dollar omdat ik te ver op de weg stond.
Maar het grappige ik kon niet verder in het gras parkeren want dan viel de auto zo de berg af.
Maar Laura vertelde me dat het hier in Amerika heel slecht staat aangegeven waar je wel en niet mag parkeren.
Dit is hoe hun snel geld kunnen verdienen, want nergens stond een bordje niet parkeren.
Maar goed….
Die avond bij Carmen blijven slapen want ze kwamen de volgende dag om 9 uur de vloer goed schoonmaken voor als Jack gaat kruipen.
Dus moesten we uit huis zijn.
Carmen zit hier al een paar maanden dus die weet de mooie plekjes al wel te vinden.
Dus op naar de hippy tree in Tiburon en daarna nog gewandeld waar we vervolgens het uitzicht hadden op San Francisco, Oakland, Tiburon en Mill Valley.
Dit was niet echt de planning om zo ver te lopen want we hadden allebei onze slippers aan.
Dus nu lekker veel spierpijn in m’n kuiten hihi….

Owja ik heb mijn ogen uitgekeken in San Francisco in de Market Street…
Dat is een straat die loop van de ene kant van SF naar de andere kant.
Daar zijn best veel shop winkels Enso.
Maar dus ook van allerlei soorten mensen…
Heel veel zwervers heb je hier en ik heb gehoord dat het vooral veel veteranen zijn.
Hier is de psychische hulp heel duur en dat kunnen ze niet betalen, daarom leven ze nu dus op straat.
Dus die zie je heel veel en enorm veel donkere mensen dat noem je pas gangsters…
Op elke hoek staat wel een groepje en daar word je echt niet zo vrolijk van als je daar precies langs moet lopen.
Maar het is gewoon zo ongelofelijk hoe wij het op films zien zo is het hier dus ook echt.
Ik wilde vrijwilligers werk gaan doen met straat kinderen of iets dergelijks en toen vertelde Laura in Oakland heb je zo organisatie daar heeft zij ook voor gewerkt, ze zegt maar dat mag jij niet doen hoor.
Dacht hoezo dat nou niet dus ze vertelde dat het daar echt een slechte buurt is.
Heel veel moorden worden gepleegd en dat je daar als blanke ook niet wilt rondlopen.
Maar je kunt het je bijna niet voorstellen dat het dus hier echt zo aan toe gaat.
Het zijn natuurlijk wel bepaalde wijken in Oakland.
Dus blijf maar lekker in me veilige plekje in Mill Valley.

Nu ook druk bezig met een studie zoeken wat ik wil gaan doen.
Ik wilde wel iets serieus gaan doen maar het is heel erg duur en je krijgt er ook geen certificaat voor.
Dus dat moet ik nog is even goed gaan uitzoeken wat ik wil gaan doen.

Verder voor de mensen die het nog niet weten mijn Nederlandse nummer heb ik niet meer!

Groetjes uit het zonnige Mill Valley

  • 19 Februari 2013 - 10:52

    Bianca Zwaal:

    Heee meisssie, leuk weer wat van je te horen en wat maak je me toch allerlei spannende en mooie dingen mee he !!!! Lijkt me ook wel lastig, dat jij een andere manier van öpvoeden"bij little jack hebt dan zijn ouders. Ff passen en meten maar gelukkig kun je alles goed bespreken lees ik :).
    Bbbrrrr lijkt me doodeng van die groepjes donkere mensen zeg, heb ze ook gezien en nee, daar word je echt niet vrolijk van hihi. Mijn ex en ik hadden toen een cabrio gehuiurd waarmee we van het ene deel naar een ander deel zouden touren en stonden we in een heel afgelegen wijkje in Miami was dat toen (miami downtown) en daar stonden ook van die groepjes en kwamen gewoon op ons af he, we zijn toen toch maar mooi door rood gereden hihi, no way dat we een risico nemen savonds laat IEKS !!!!!!!!
    Geniet van de prachtige natuur en suc6 met het denken van welke opleiding je wilt volgen. Stom dat je geen certificaat kan krijgen zeg, kun je niet iets regelen ;) hihi, enjoy meis !!!!! lieve groetjessssssssssssssssss Bianca

  • 23 Februari 2013 - 17:06

    Oma:

    Hai lieverd
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven
    Jammer dat je de walvis niet hebt gezien heb je wel een foto van die zeehond gemaakt?
    Je krijgt je handen nog vol aan little Jack als hij gaat tijgeren!
    Maar ja dat is toch ook wel weer leuk!

    Liefs Oma

  • 25 Februari 2013 - 07:39

    Ayla:

    Hoi Omie,

    Heb weer nieuwe foto's op mijn album gezet.
    Dus daar staat de zeehond ook bij.

    Liefs Ayla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 17415

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: