Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Afgelopen 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Ayla

06 Februari 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Zo eindelijk weer is tijd voor een nieuw verhaal.
Het is ongelofelijk maar afgelopen zondag was ik alweer 3 weken in Amerika en aankomende donderdag 7 feb alweer 3 weken bij me “familie”
De tijd vliegt voorbij.
Ik heb het erg goed naar me zin hier, de eerste 2 weken was een luxe dan werkte ik ongeveer tot een uur of 13.00 en daarna had ik tijd voor mezelf om iets te gaan doen.
Ik ging of met Laura mee boodschappen doen of een rondje wandelen of ik ging sporten.
Ze vroegen al toen ik in Nederland was of ik daar interesse in had dus heb ik hier een sport abonnement.
Dat is wel fijn om even je gedachten leeg te maken en het hardlopen ben ik ook weer aan het oppakken want het is hier prima weer om dat buiten te doen in plaats van op een loop band.

Ik was wel heel erg moe na zo dag, omdat alles nieuw voor me is. Je bent de hele dag Engels aan het praten en alles goed vragen wat de bedoeling is en de omgeving alles was nieuw voor me en dat vreet energie.

Zoals jullie vast op de foto hebben gezien heb ik al een rondje gereden met Rich.
Ik wilde naar de sportschool gaan maar daar had ik de auto voor nodig dus hij zegt nou kom op dan…
Ik mee en ik dacht dat ik in de “kleinere” auto moest oefenen maar nee hoor hij laat me gelijk met zo grote bak rond rijden.
Alle auto’s hier zijn automaat en daar had ik van te voren nog nooit in gereden.
Dus in het begin was het enorm lachwekkend omdat ik automatisch mij beide voeten gebruikte geen goed plan… ik trapte op de rem en BOEM we stonden stil hihi….
Maar al snel had ik het onder controle dat is wel even anders rijden als mijn Fordje….
Nu rij ik overal naar toe en mag ik de auto altijd meenemen.

Dit is mijn eerste werkweek want Laura is weer aan het werk, het gaat allemaal prima.
Ik heb op maandag en donderdag baby muziekles.
Dacht in het begin wat moet een baby van 6 maanden nou weer bij muziek les hij snapt er niks van.
Maar goed het is wel grappig en ik ben er ook even tussen uit.
Ze hebben een kinderwagen waar je mee kan hardlopen dus dat mag ik ook gewoon doen.
Verder willen ze me met Jack op baby zwemmen doen en misschien nog iets anders ben benieuwd.

Jack doet het super goed al is hij soms erg gefrustreerd omdat hij graag wil kruipen en dat lukt hem niet.
Maar verder is het een super vrolijk, lief mannetje en hij is al helemaal aan mij gewend.

Verder ben ik in het weekend veel met Simone weg geweest dat meisje uit Nederland.
Het klikt goed tussen ons en we hebben dezelfde interesses.
Dagje naar San Francisco weer geweest en ze is hier bij mij geweest.
We hebben de golden gate bridge bekeken en verder een rondje gereden en naar een dorpje hier verder op geweest.
Het is echt een hele mooie omgeving hier en het weer is top… ik hou ervan…
Ook hier al wat meiden leren kennen en vaak spreken we rond 18.00 af om even koffie te drinken (bij de Starbucks natuurlijk) en dan rond 19.30 weer naar huis en eet ik hier mee.
Wel fijn om er even tussen uit te zijn en andere praat te hebben.
Want ik mis dat echt wel! In Nederland weet je wat je aan wie hebt en ze kennen je dus dat gaat allemaal vanzelf.
Hier kent niemand je en moet je weer helemaal opnieuw beginnen met vrienden maken etc.
Is soms niet makkelijk maar ik wil dat ook weer te snel allemaal.


Mijn contactpersoon is ook langs geweest met wat informatie en of we nog wat vragen hadden.
We gaan welke zondag avond bij elkaar zitten om even te bespreken hoe alles gaat.
Of ik nog op en aanmerkingen heb en van hun kan natuurlijk ook.
Daarna hoor ik ook mijn rooster voor de volgende week en of er nog bijzonderheden zijn.
Ik kan een cursus/studie hier gaan doen een gedeelte betaald me host familie (niet dat ik dat zomaar krijg maar hoort bij het programma) Je moet een aantal credit's halen.
Je kan kiezen voor bijvoorbeeld een zumba cursus maar ook iets van psychologie, business etc. dus moet ik nog even goed uitzoeken wat ik graag wil gaan doen.
Ik wil wel iets “serieus” gaan doen geen zumba want misschien kan ik daar in mijn toekomst ook weer mee aan de slag is altijd weer mooi meegenomen.

Me gezin is super! Kan alles met ze bespreken en het voelt allemaal goed en vertrouwd.

Volgens mij heb ik alles wel zo een beetje verteld wat ik gedaan heb de laatste tijd.
Ik zet steeds weer nieuwe foto’s op de site dus ik probeer die up to date te houden.

Liefs X Ayla

  • 06 Februari 2013 - 08:58

    Bianca Zwaal:

    HEEEJJJ Ayla,

    wat kan jij toch grappig schrijven zeg, hebben ze daar geen cursussen in??? zumbacursus is ook leuk, kan je bij WS mee aan de slag want ze zijn hard op zoek naar zo eentje hihi ;)!!!!! maar ik snap je wel ja, goed nadenken want tís allemaal weer je toekomst, maar tof dat zij een deel meebetalen en je deze kans krijgt joh.
    Heerlijk dat het allemaal zo goed klikt want dat kan natuurlijk ook anders zijn. heel veel plezier en geniet van het lekkere weer, want hier heeft het weer gesneeuwd jakkie bah !!!!!!!!!!
    Liefs Bianca

  • 06 Februari 2013 - 09:03

    Carla NIEMAN:

    Hoi Ayla
    Leuk om het verslag te lezen maar het meeste had je me al verteld.
    Lang leve Watchapp FaceTime. Ik ben blij dat je het heel goed naar je zin heb bij Laura en Rich en dat die Jack zo'n lief manneke is. Doei

  • 06 Februari 2013 - 18:49

    Marcel:

    Zo'n automaat is: Wennen met de remmen! Fijn... dat je zo lekker gaat daarzo...knuffel van Marcel

  • 07 Februari 2013 - 20:29

    Marit:

    Vind het super leuk en tof dat jij je verslagen zogoed bij houdt voor de thuis bljivers!!!! Dat je daar ook nog tijd voor hebt, toppie. We face-timen. Dikke x marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 17413

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: