Vakantie!! - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg Ayla

25 September 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Zo eindelijk was het dan zover dat mijn ouders kwamen!!
Ze kwamen donderdag avond aan, heb ze van het vliegveld opgehaald.
Het duurde even voordat ik ze had gevonden op dat belachelijke grote vliegveld.
Weer super leuk om ze te zien! En eigenlijk ook best raar want het voelt ook weer zo snel normaal aan dat je met ze bent.
We zijn nog een hapje gaan eten en daarna weer terug naar huis, ze hadden er natuurlijk een lange vlucht opzitten.
Vrijdag moest ik werken tot 13.00 uur.
Toen ben ik met de boot naar San Francisco gegaan, waar we over de pier zijn gelopen, Market street en Union square.
De tijd gaat zo snel niet te geloven.
Zaterdag en zondag bleven ze hier slapen, dat was wel leuk want nu kon ik ze echt laten zien waar ik woon en de omgeving.
We zijn natuurlijk naar Target gegaan dat enorm grote gebeuren waar je van alles kunt halen.
Gewandeld, naar het strand geweest, zeehonden gezien, uit eten geweest met mijn host familie. Toen was het weer tijd om gedag te zeggen, het was dan wel maar voor 2 weken maar toch ik vond het niet leuk!!

Na 2 weken werken ging ik op een zondag vliegen naar Las Vegas om ze daar weer te zien en een weekvakantie te hebben met elkaar. Erg balen mijn vlucht had in totaal 2.5 uur vertraging, dus ik was pas rond 18.30 in Las Vegas, naar het hotel en maar wat gaan eten.
We konden die avond dan ook niet zoveel meer doen.
Maandag hebben we in LV een bus tour gedaan die je over de strip bracht en alles in 1x liet zien.
Je kon uitstappen wanneer je wilden.
In de avond hebben we de night tour gedaan en toen gingen met de bus ook naar Down Town van Las Vegas.
Leuk om alles te zien met die lichtjes.
Wat een totaal andere wereld is Las Vegas vergeleken met hier zeg.
Ik dacht we moeten echt een casino gaan opzoeken om even een kijkje te nemen, maar onder ons hotel was al een mega groot casino je kan je kont niet keren of je ziet een casino.
Hier in San Francisco is het verboden om met alcohol te lopen in het openbaar, nou in LV lopen ze op straat met enorme emmers alcohol!!
Dus mama en ik hebben ook maar is zo enorme cocktail besteld voor maar 12 dollar!!
Ik hou er wel van dus ga zeker nog een keer terug om dan maar is te gaan stappen, want pa en ma kreeg ik niet mee hihi….

Dinsdag zijn we door Death valley naar yosemite park gereden, best een lange rit maar wel heel erg mooi.
Death valley was wel warm maar het was te doen omdat er veel wind stond, dus je kon gewoon de auto uitstappen en foto’s maken.
We kwamen zelfs nog een zand woestijn tegen en we kwamen in een zand storm terecht.
Je zag echt helemaal niks! Was wel een gek gezicht.
In Yosemite was 3 weken geleden een flinke brand dus het was begin hun vakantie nog een twijfel of we daar wel naar toe gingen.
Maar we hebben er niks van meegekregen, wel zagen we dat sommige paden waren afgesloten maar met de wandelingen zagen we verder geen rook of iets.
Mooi park en ook weer zo groot!
Je bent 2 uur aan het rijden van de ene naar de andere kant.

Vrijdag zijn we terug gegaan naar San Francisco daar hebben we een oud monument bezocht een een stukje gaan wandelen.
Er was daar een grote sportwinkel wat ik nog weet omdat daar met Laura ook een keer ben geweest.
Daar dus naar toe gelopen en kon je dus fietsen huren.
De laatste keer dat ik fietsen had gehuurd die waren zo slecht, de versnellingen werkte niet eens.
Deze zagen er een stuk beter uit!! Maar veel toeristen weten denk ik ook niet dat daar een sportwinkel zit.
Dus daar fietsen meegenomen voor het weekend.
Zaterdag wilden we naar het AT&T park fietsen, maar papa’s navigatie stuurde ons heel fijn over de meest gekke steile heuvels wat ik en mama dus moesten lopen, ik kwam echt niet vooruit.
Uiteindelijk toch maar besloten om terug naar de kust te fietsen en dan gewoon lekker met een omweg maar wel vlak naar het AT&T park te fietsen.
Dat was tenminste te doen.
Zondag hebben we gefietst van San Francisco over de Golden Gate Bridge naar Mill Valley en Tiburon.
We zijn met de boot weer terug gegaan.
Dat was de langste fietstocht die ik had gefietst in jaren ;)
Maar het was leuk!!
Fietsen weggebracht en naar Mill Valley gereden om hier nog een hapje te eten.
Dat voelde weer even als het laatste avond eten met zijn alle voordat ik naar Amerika vertrok.
Bah, wat haat ik afscheid nemen toch zeg, heb je zo leuke week gehad je ouders om je heen en dan moet je weer afscheid gaan nemen.
Maar als ik niet in Amerika was geweest waren we ook niet samen op vakantie geweest.
En omdat ik eerlijk gezegd een beetje bang was dat we wat irritaties zou krijgen of wat dan ook ben ik toch heel blij dat ik mee ben geweest.
Je wilt het natuurlijk wel gezellig houden als je ouders je komen opzoeken.
Het was dan ook alweer 7 jaar geleden dat ik voor het laatst met mijn ouders op vakantie ben geweest.
We zijn allemaal een jaartje ouder geworden en dus vast wat wijzer;) voor mij is het in ieder geval voor herhaling vatbaar!!

Verder gaat hier alles zijn gangetje.
Jack is een draak aan het worden met zijn gegil als hij zijn zin niet krijgt maar is nog steeds een grappig mannetje en super lief!
Hij wijst overal na, hij zegt nog geen woordjes maar hij weet alles het is een slim mannetje.

Verder qua sport is er niet zoveel veranderd, ga naar de sportschool en ga per november starten met Zumba.

Vakantie plannen: Laura moet reizen voor haar werk. Ze moet in de buurt zijn waar haar moeder woont, dus neemt ze Jack mee en zorgt haar moeder voor Jack.
Ik ben dus 4 dagen vrij + het weekend dus ik vertrek 19 oktober naar Hawaï!!!!
Heb er helemaal zin in!
Ik ga alleen maar er is daar een Nederlandse meid die ook Au pair is en die woont in Hawaï dus die ga ik daar ontmoeten, ben ik toch niet helemaal alleen.

Verder heb ik de laatste week van november nog een week vrij maar wat ik dan ga doen weet ik nog niet precies.
Als Carmen vrij is dan is de planning om naar de Grand Canyon en Las Vegas te gaan en misschien dat ik nog naar Los Angeles ga even kijken hoe duur het allemaal word.
Het hangt er ook een beetje vanaf of ik langer blijf of niet.
Anders wil ik graag nog wat geld sparen voor mijn travel month.

Of ik langer blijf weet ik nog steeds niet, vind het een enorme lastige keuze met heel veel gemengde gevoelens.
Heb het hier erg naar mijn zin en het Amerikaanse leven bevalt me ook wel goed.
Je bouwt alleen niks op en ben er wel een beetje klaar mee om steeds hier in huis te werken en te wonen best een lastige situatie soms.
Maar mijn host familie en Jack zijn super.
Ik mis mijn drukke sociale leven ook enorm weer gezellig met mijn vrienden op pad, een terrasje pakken noem het maar op.
Als ik nu kies om nog 6 maanden te blijven zijn dat er vanaf nu nog 10 maanden!!
Vind ik behoorlijk lang en weet dus niet of ik dat wel wil.
Maar jullie horen daar binnenkort meer over want ik zal het toch snel moeten beslissen of ik blijf of niet.

Zo dit was mijn enorme lange verhaal weer.

Liefs uit Amerika.

Ps: Bedankt voor alle knuffels en groetjes die mijn ouders moesten doen toen ze hier kwamen. Super leuk om te weten dat iedereen zo meeleeft!!
En ook al heb ik niet zoveel tijd om te Skype/facetime/mailen noem maar op, jullie moeten weten dat mijn gedachten echt heel vaak in NL is hoor!!

• 26 September 2013 - 09:03

Hoi Ayla,

Ik vind het fijn dat jullie een leuke tijd samen hebben gehad. Ik weet hoe het voelt je ouders bij je te hebben.

Zeg, geniet van alles wat je doet en nog ga doen. Jij bent de gene die moet beslissen of je blijft of niet. Leuk dat je binnenkort met Zumba ga beginnen. Het gaat je goed!

• 26 September 2013 - 09:05