Aloha Hawaii - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Aloha Hawaii - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Aloha Hawaii

Blijf op de hoogte en volg Ayla

30 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Aloha allemaal,

Hier weer een berichtje uit Amerika.
Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit het zonnige mooie Hawaii.
Laura moest reizen voor haar werk in de buurt waar haar moeder woont.
Daarom nam ze Jack mee en had ik een paar dagen extra vrij.
Eerst was de planning om in november naar Hawaii te gaan maar omdat ik de week van thanksgiving vakantie heb zijn de vliegtickets zo enorm duur.
Ik betaalde dan dik 1200$ voor dezelfde prijs ben ik zelfs ook in Nederland.
Dus dit was wel een mooi moment om te gaan in oktober.

De eerste 3 dagen was het bewolkt maar de tempratuur warm, dus je hoorde mij niet klagen.
Er is daar een Nederlands meisje wat au pair is in Hawaii (erg vervelend).
Voor de eerste 2 dagen hadden we een auto gehuurd dat we snel overal konden komen om zoveel mogelijk te zien.
Zij kent natuurlijk het eiland al wel dus dat wel leuk om een rondleiding van haar te krijgen.
We zijn naar de Kualoa Ranch geweest waar we een quad tour hebben gedaan.
Mooi park waar je ook gewoon kunt wandelen.
In de Kualoa Ranch zijn de films Lost, Godzilla, Jurassic parc, 50 first dates opgenomen.
Niet zo heel interessant om te zien want het is gewoon een enorm groot grasveld, maar toch wij hebben het gezien!
Daarna de bekende China mans hat gezien, en de Nu’uanu pali lookout wat super mooi was maar jammer dat het zo bewolkt was.
De namen zijn gewoon zo grappig, moet er nog steeds om lachen.
Er is een vis vertelde Meddy (de au pair) mij en die heet de humuhumunukunukuapua'a leuk woord voor scrabble hihi.
Kijk maar gerust op google want die vis met zo gekke naam bestaat echt ;)
Volgens mij heb ik die vis ook gezien met snorkelen.

Verder ben ik nog naar Pearl Harbor geweest wat erg interessant was om te zien.
Ik was net te laat voor een tour maar heb wel veel kunnen zien.
In het museum geweest, rond gelopen daar en ze draaide een film waar alles werd vertel van hoe en wat etc.
Lekker op de mooie witten stranden gelegen en in het blauwe heldere water gezwommen prachtig echt zoals je het ziet op een plaatje op google.
Maar goed het blijft toch altijd mooier als je er zelf bent dan op een foto, je krijgt het er nooit zo mooi op.

Ik dacht nu ik in Hawaii ben moet ik natuurlijk wel een surf les gaan doen.
Aangezien je hier in Californië wel kan surfen maar het water super koud is dus je een heel pak aan moet trekken.
Zo gezegd zo gedaan ik een surf les van 1.5 uur met een andere man.
Eerst moesten we op het strand op de surf plank gaan liggen en kregen we uitleg hoe we moesten peddelen en moesten gaan staan op de surf plank.
Dit lijkt natuurlijk altijd erg makkelijk we hadden een korte uitleg en hij zegt “okay let’s go” op in het water.
Nou wat zijn die surfplanken zwaar en zooo onhandig om te dragen dat duurde bij mij wel even voordat ik er was stomme onhandige dingen.
Het was wel fijn dat we maar met zijn 2en waren want zo had je wel echt de aandacht om het te leren.
Eerst gingen we naar wat minder hoge golven om te kijken hoe dat ging en de feeling te krijgen om op de surf plank te gaan staan.
Je moest dicht bij hem blijven, hij ging kijken wanneer de golf het beste was en hij zei van te voren dat het je beurt was om het te proberen.
Hij duwt je als het ware de golf in je moet dan hard peddelen en als je die golf onder je voelt ga je op je surf plank staan.
Super gaaf om te doen!!
Het voelt zo gaaf om op je surfplank te staan en helemaal te worden meegenomen door die golven.
Van te voren had ik nooit gedacht dat het me zou lukken but I did it!!
Ik kan je zeggen het peddelen is het zwaarste gedeelte van alles pfff.
Daarna gingen we wat hogere golven opzoeken dus moest je nog verder peddelen hihi.
Maar een ervaring om nooit te vergeten.

Dat surfen vond ik heel leuk om te doen en het 2de wat ik nooit ga vergeten is snorkelen in de Humana Bay.
Er is zoveel koraal daar al helemaal in het begin van de zee, je hoeft dus helemaal niet ver het water in te gaan om echt hele mooie vissen te zien.
In het begin vond ik het wel een beetje spannend omdat je niet zo diep bent en je het koraal echt zo kort onder je hebt.
Het was ook de eerste keer dat ik echt ging snorkelen.
Je mocht ook niet op het koraal staan dus soms voelde ik dat ik wat water in mijn snorkel kreeg en dan raakte ik een beetje in paniek omdat ik nergens kon staan.
Ja, niet echt slim maar goed uiteindelijk heb je dat wel onder de knie en gaat het zo goed ben je gewoon rustig.
Ook zo mooi om te zien allemaal kan het nog steeds niet geloven.
Ik kon van haar een onderwater camera lenen, dus ik was er helemaal klaar voor deed de camera het niet grrrr….
Ik balen maar ze zei soms heeft die van die gekke kuren, als je hem aan de oplader deed dan ging die meestal wel weer aan maar ja die had ik natuurlijk niet want we gingen er niet vanuit.
Jammer maar helaas.
Ik maar een camera gekocht in het winkeltje dus het is een verrassing wat er uit komt, hoop dat ik een paar mooie foto’s heb!
Ik denk dat ik die foto’s ergens volgende week kan ophalen.

Dus dit was een super vakantie heerlijk weer, lekker op het strand gelegen, mooie dingen gezien.
Leuke mensen leren kennen in mijn hostel.
Echt een vakantie gevoel!!

Mijn volgende vakantie is ook weer gepland.
Ben in mijn leven nog nooit zoveel op vakantie geweest hihi en niet te vergeten zoveel gevlogen jeetje.
Zou niet weten hoe vaak ik in deze bijna 10 maanden in het vliegtuig heb gezeten.
Ik ga 26 november alleen naar Los Angeles dan ga ik daar een vip tour in waner bros doen en op 27 november vlieg ik naar Las Vegas daar meet ik Carmen op het vliegveld en gaan we naar de Grand Canyon en de rest lekker genieten in Las Vegas.
Ik heb er zin in!!

Daarna zou ik toch heel goed op mijn centjes moeten gaan letten, want kerst komt er natuurlijk aan en zoals de planning er nu voor staat komt me vriendinneke Lorraine gezellig naar New York in mijn travel month en dan gaan we samen de East Coast bekijken voor ongeveer 3 weken.
Daar zijn we nu mee bezig om te kijken wat we precies willen gaan zien, hoe duur het gaat worden etc.

Verder het weer is nog steeds goed hier.
Merk al wel dat ik helemaal gewend ben aan dit weer want ook al is het 18 graden dan vind ik het al koud haha….
Maar in de ochtend en avond is het echt wel koud hoor!!
Als de zon schijnt voelt het warm aan en 9 van de 10 keer schijnt de zon hier wel.
Ze zeggen dat hier in november de regen maand is dus ben benieuwd.
De laatste keer dat het hier heeft geregend was toen mijn ouders hier waren dus ongeveer een maand geleden.
Daarvoor had het volgens mij wel 5 maanden niet geregend.
Oma vroeg nog aan mij of je hier ook die mooie herfstkleuren hebt maar nee die hebben we hier niet.
Er zijn wel een paar bomen maar over het algemeen zijn het overal toch dennenbomen en die blijven gewoon groen.

Voor de rest gaat alles goed hier.
Jack begint eindelijk dingen na te zeggen dus hij kan Ayla, mama, dede en please zeggen maar dan moet je het wel vragen.
Maar meneer is slim hij begrijpt alles hoor.
Hij kan op dit moment alleen nog maar rennen want dat is natuurlijk veel leuker als gewoon lopen.
Nog steeds super vrolijk en een enorm grappig mannetje.
We gaan nog veel naar de speeltuin wat hij super leuk vind, ik verveel me in ieder geval niet!!

Bye

  • 30 Oktober 2013 - 06:51

    Minke:

    Wauw, dat je dat allemaal onderneemt alleen. Super knap! Wat een levens ervaring, pakken ze je nooit meer af. Levens genieter ook niet ;-) leuk om te lezen.

  • 30 Oktober 2013 - 09:51

    Martje:

    Haaa mop!!
    Hahah ik zie het helemaal voor me hoe je dan met die surfplank het water in moet of hoe dat snorkelen gaat :-p lachen lachen lachen natuurlijk!
    Gelukkig volop genieten!
    En op mijn verjaardag naar de Grand canyon, vett!!
    Have fun lieverd!! Kussss. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 17418

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: