Weer is tijd voor een verhaal. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Weer is tijd voor een verhaal. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Weer is tijd voor een verhaal.

Blijf op de hoogte en volg Ayla

14 December 2013 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hallo,

Eindelijk weer is tijd voor een verhaal.
Weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen maar laten we beginnen met mijn mini vakantie.
Het klinkt alweer zo lang geleden.
Het eerste weekend was ik is een keer lekker alleen thuis, zij gingen naar Disneyland met haar familie voor haar verjaardag.
Wat was het lekker rustig, even niet wakker worden van het gestamp wat je boven hoor, het gepraat om je heen (de huizen zijn hier heel erg gehorig).
Dus dat weekend gewoon lekker helemaal niks gedaan!
Dinsdag vloog ik naar Los Angeles waar ik naar de Waner brothers movie world ging kijken (de vip tour)
Ik had die tour gepland om 16.00 want misschien had het vliegtuig eventueel vertraging ging ik het in ieder geval wel redden.
Ik kwam mooi op tijd aan op het vliegveld in Los Angeles, daar de auto opgehaald en even bedenken wat ik nu wilden gaan doen, aangezien ik er al geweest was en het meeste dus wel heb gezien.
Het nadeel vind ik aan Los Angeles is dat het zo enorm groot is en de bezienswaardigheden heel ver van elkaar vandaan liggen.
Van punt a naar punt b ben je zo wel 40min aan het rijden + de tijd dat je vast staat in het verkeer.
Ik heb besloten om naar het Los Angeles County Museum of Art te gaan.
Jaja, het wordt nog is wat met mij, ik en kunst…..
Maar moet je zeggen dat ik het best interessant vond, niet alle dingen maar ik vond het leuk om gezien te hebben.
Er waren 4 gebouwen dus het was erg groot.
Daarna op naar het hotel wat ook op de weg lag van movie world.
Bijna alleen maar in de file gestaan niet te geloven hoe druk het daar is heel de dag door.
Snel mijn spullen in de hotel kamer gegooid en snel weer in de auto op naar WB movie world.

Gelukkig was ik op tijd en kon ik met een groep eerder mee gaan.
Je gaat in zo karretje en word je rondgereden door de sets.
Het is heel leuk om te zien hoe ze dat nu doen en waar het word opgenomen.
Het lijkt allemaal zo echt!! Het is net een stad waar je doorheen rijd alleen je ziet geen mensen etc.
Ze waren de serie The big bang aan het opnemen (een populaire serie hier in Amerika) daar mochten we een kijkje gaan nemen.
Dat was wel gaaf om te zien, maar wat een werk is het om een kleine serie op te nemen zeg.
Voor een serie van 45 minuten zijn hun bijna meer als een week bezig!
3 mensen voor zo grote camera dan nog iemand in het midden om al die snoeren mee te slepen van links naar rechts.
De lichten, geluid, allemaal mensen met hun scriptie in hun handen (geen idee wat hun taak was) maar in ieder geval komt er een hoop bij kijken voor alles geïnstalleerd is alles op de juiste plek staat.
Ik vond het erg leuk om te zien en ben blij dat ik geweest ben.
Vind het toch wel iets waar je geweest moet zijn als je er toch “vlak bij” zit.
Eigenlijk klinkt het best bizar even naar Los Angeles om WB movie world te zien.

Woensdag ochtend vroeg op, rijden naar het vliegveld, auto wegbrengen en in het vliegtuig op naar Las Vegas.
Daar begon het avontuur al want ik was bij Terminal 1 en Carmen (die een half uur eerder was) bij Terminal 24.
Ik had al een actie toen ik het vliegtuig in stapte, hier reis je altijd met je trolley omdat je voor je koffer altijd moet betalen.
Nu heb ik hier in Amerika een mooie trolley gekocht maar vind het nog steeds een kunst om je koffer zo goed mogelijk in te delen en vooral niet teveel onnuttige dingen mee te nemen.
Blijft altijd lastig dus mijn koffer kon wel makkelijk dicht maar blijkbaar paste die in dit vliegtuig niet boven de stoelen….
Sta je dan… Gebeurd natuurlijk veel vaker maar toch, zat ik niet op te wachten.
Ik toen alle mensen aan boord waren snel naar voren gerend, snel snel trolley ingecheckt en alles was gelukkig geregeld.
Carmen had gelukkig een tram gevonden die haar naar de terminal bracht dus uiteindelijk hadden we elkaar gevonden.

Auto opgehaald, even in down Town Las Vegas geweest en op tijd gaan slapen want op donderdag gingen wij naar de Grand Canyon rijden.
Om 5 uur zijn we opgestaan het was zo ongeveer 4 uur rijden naar de Grand Canyon en daarna wilden we natuurlijk nog wel meer zien dus het werd een lange dag.
Gestopt bij de bekende Hoover dam…. Wat opzich leuk/interessant was om te zien maar vond het zelf niet zo geweldig.
Doorgereden naar de Grand Canyon en wat een super mooi enorm uitzicht is dat zeg!!
Je kunt het niet omschrijven daar moet je toch zelf zijn geweest om het te ervaren.
Het was erg koud we begonnen met 19 graden in las Vegas en het koelde af naar 0 graden tot zelfs -2 in de Grand Canyon brrrrr er lag zelfs sneeuw!
Op sommige punten kon je niet met de auto komen dus wij hebben een andere route genomen dan we eigenlijk hadden gepland.
Waren bij het visitor center geweest die ons dat adviseerde.
We hebben alle stop punten gehad en mooie foto’s gemaakt.
Het is wel wat mensen zeggen, als je het eenmaal hebt gezien dan heb je het ook wel gezien.
Het blijft een mooi uitzicht maar het veranderd niks op punt 1 dan op punt 6.
Ik denk dat we zo rond 01.00 bij het hotel terug waren, enorm lange dag maar het was absoluut de moeite waard ben heel blij dat we dit hebben gedaan in onze mini vakantie.
Carmen reed ook dus kon je mooi wisselen ideaal.

De rest zijn we in Las Vegas de strip over gelopen, zijn we gezellig op stap geweest wilden natuurlijk wel het nachtleven is zien daar.
Weer een belachelijke grote cocktail op en voor de vrouwen onder ons Carmen ik zijn naar de Chippendales geweest.
We dachten we zijn nu hier dus hopaaa gaan we is even een kijkje nemen.
Het was een super show, mooie mannen wat willen we nog meer ;) hihi…..
Ik vind Vegas een leuke stad, totaal andere wereld maar het is echt wel het nachtleven wat het zo leuk maakt.
De rest valt er eigenlijk weinig te doen.



De kerst komt er natuurlijk aan en dat is natuurlijk wel heel leuk om hier mee te mogen maken.
Wat wel leuk is om te vertellen vind ik dan is dat ze hier natuurlijk in de Kerstman geloven.
Nu heeft elk gezien een elf in huis.
Dus Laura heeft ook een elf gekocht voor Jack (elf on the shelf heet het ) daar zit een boek bij en dus een elf.
Dat boek verteld dus wat de elf doet, als de elf in je huis komt geef je hem een naam (mister coccoli heet die bij ons).
De elf komt na Thaksgiving vanuit de noord pool naar je huis, hij gaat ergens in het huis zitten dit kan in de keuken zijn, op de lamp, in je bed noem het maar op.
Je moet de elf dus gaan zoeken!
Je mag de elf niet aanraken anders raakt hij zijn magische kracht kwijt.
De elf houd je in de gaten wat je doet en of je wel lief bent, dan in de avond vliegt de elf naar de noord pool en verteld de kerstman of je lief bent geweest en dan de volgende dag zit de elf op een nieuw plekje.
Super leuk toch!!
Dus elke ochtend moeten wij mister coccoli zoeken, hij snapt nog niet dat hij je in de gaten houden maar hij weet wel wie het is wel heel lief.

Jack is echt een draak aan het worden, begint te boeven en begint veel te kletsen nu.
Hij begint nu echt veel woordjes te zeggen.
En mijn naam is Ajaaaaaaaaa.

Ze zeiden dat in november de regen maand is maar het heeft nog maar 2 dagen geregend hier dus geen idee waar die regen maand blijft.
Het is wel een stuk kouder hoor! De zon schijnt nog wel lekker maar het is wel je laarzen en winterjas aan.
In de nacht vriest het zelfs.

Verder hoop ik volgende week te horen te krijgen of dat ik mijn nieuwe visum krijg om langer te blijven, dit was de afgelopen 2 dagen enorm veel stress omdat ik 80 uur moet hebben voor mijn school uren maar ik had er maar 70.5.
En dat vertelde ze me wanneer alle klassen waren afgelopen dus ik kon eigenlijk niks meer doen.
Maar goed om het kort te houden heb ik het voor elkaar gekregen een papier te krijgen van een klas waardoor ik mijn uren heb!
Nu kreeg ik alleen van mijn contactpersoon een sms van maandag krijgen we te horen of de overheid het accepteert omdat je laat bent.
Snap er allemaal niks meer van, maar ik hoop maar dat het allemaal goed komt.
Dus word vervolgd…..

Verder gaat alles zijn gangetje op dit moment geen nieuwe vakantieplannen hoor…
Zou toch is goed moeten gaan sparen als ik met Lorraine ga reizen etc.
Ben wel een paar daagjes vrij met nieuwjaar dus wie weet wat er nog op mijn pad terecht komt.

Sorry weer voor het lange verhaal, gelukkig schrijf ik niet elke week zo lang verhaal ;)

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe en een gelukkig nieuwjaar!!

Liefs Ayla.

Ps: foto’s op mijn album zijn weer bijgewerkt.

  • 14 December 2013 - 21:47

    Inge Gorisse:

    Ik wens je ook een hele fijne Kerst en vele mooie dingen in 2014.

  • 14 December 2013 - 22:05

    Bianca Zwa:

    Wat een super leuk verhaal meid!!!!!jij ook hele fijne dagen en een happy 2014! Ik zal voor je duimen dat je visum verlengd gaat worden!!!! Groetjes bianca

  • 15 December 2013 - 09:09

    Minke:

    Kei leuk! Wat een leventje nu zeg! Super verslag en ook voor jou toch wel bijzondere feestdagen, geniet er heerlijk van.... Dit ga je niet nog eens 10 x doen en meemaken.
    Blijf je volgen Ayla ;-) xxx Minke

  • 16 December 2013 - 08:10

    Madeleine ( Collega Van Je Vader):

    Hoi Ayla,

    Wat leuk om je verslag te lezen. jouw ouders zijn super trots op jou. Geniet lekker van de komende tijd, want dit wat jij doet is maar voor weinig mensen weggelegd.
    Fijne kerstdagen en een super 2014.

    Liefs Madeleine

  • 16 December 2013 - 20:04

    Marcel:

    Voor jou ook hele hele fijne Feestdagen! Ga je ook lekker veel vuurwerk afsteken??
    X Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 17412

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: