Kerst, oud & nieuw en Lake Tahoe - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu Kerst, oud & nieuw en Lake Tahoe - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Ayla - WaarBenJij.nu

Kerst, oud & nieuw en Lake Tahoe

Blijf op de hoogte en volg Ayla

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste kerst in Amerika.
Ik moet zeggen dat ik niet echt een kerstgevoel had met die zon en het “warme” weer.
Dan kunnen we wel is klagen om het weer in Nederland maar vind dat sombere weer toch wel bij kerst horen.
Gezellig de verwarming aan, de lekkere pasteitjes van mijn mamsie en gezellig naar familie toe.
Dat miste ik dan toch wel, maar om het hier mee te maken was ook leuk natuurlijk.
Amerikanen kennen geen gezelligheid vind ik dat gaat allemaal maar door elkaar heen, ze maken het niet echt knus.
Er lagen belachelijk veel cadeaus onder de kerstboom veel stuurt familie op en dat mag dan gelijk onder de kerstboom en mag Jack weten van wie het is.
De rest komt de kerstman brengen op kerstavond.

Op kerstavond hebben we met zijn alle gefondued.
Laura had een kaas fondue gemaakt en een chocolade fondue mmm het was heerlijk.
Daarna hebben we de rest van de cadeaus bij de kerstboom gelegd.
De volgende dag begonnen we in de ochtend al met wat uitpakken, Jack vond er niet zoveel aan die dacht ik heb een auto gekregen dus laat me lekker hier mee spelen.
Rond een uur of 15.00 kwam een tante van Laura en de vader van Rich met zijn vrouw.
Hier is het blijkbaar normaal dat je nog in de keuken van alles aan het klaarmaken bent voor het avondeten.
De mannen zaten in de woonkamer en de vrouwen staan met zijn alle in de keuken.
Daarna natuurlijk weer cadeaus uitgepakt want hier was volgens mij wel 4 uur voor nodig om alles uit te pakken en zelf tot op de dag van vandaag zijn er nog ongeopende cadeaus voor Jack omdat het gewoon teveel was.
Tsja je mag zelf je oordeel er aan geven haha…..
Ik ben ook goed verwend door de kerstman, een cadeau bon gekregen om nieuwe laarzen te kopen, een bon om 2x te gaan spinnen (soulcycle) wat hier erg populair is en een paar mooie oorbellen.
Al met al vond ik het leuk om meegemaakt te hebben maar vind de kerst met mijn familie toch wel gezelliger….
Ze hebben in Amerika maar 1 kerstdag dus de 2de kerstdag was ik gewoon weer aan het werk.

Oud en nieuw doen ze hier helemaal niks aan, je mag hier zelf geen vuurwerk hebben dus je hoort verder niks wat aan de ene kant wel fijn is dan soms wakker te schrikken van kanonschoten die ze afsteken maar vind wel dat je in de mood komt van oud en nieuw.
Mijn host familie ging verder ook helemaal niks doen.
Ik ben samen met Carmen naar San Francisco gegaan waar ze een vuurwerkshow hebben.
Nou ik had het wel druk verwacht maar niet zo druk.
Massa’s met mensen liepen naar het water waar vanuit de Bay bridge het vuurwerk te zien was.
Het was een hele mooie show van 15min met alleen sier vuurwerk.
Daarna gingen we nog op stap, dus we hebben het erg gezellig gehad.

Ik was al meer als een maand thuis dus dat betekend weer een mini vakantie hihi….
1 januari vertrokken en zondag weer terug naar huis gereden.
De host moeder van Carmen heeft een huis gekocht in Lake Tahoe wat in de winter een wintersport gebied is.
Het is vanaf mij 3.5 uur rijden.
Ideaal om dan daar te verblijven en Lake Tahoe ook is gezien te hebben.
Normaal gesproken ligt er erg veel sneeuw maar geen idee wat er met het weer aan de hand is maar het is zo enorm droog.
Ook hier in Mill Valley heeft het nog steeds niet geregend.
In Lake Tahoe heeft het wel gesneeuwd een paar weken geleden maar de wegen zijn gewoon schoon en waar de zon schijnt ligt niks.
We wilden natuurlijk wel gaan skiën, nu was Carmen daar al geweest dus die wist al wel een beetje hoe en wat.
We zijn uiteindelijk na een piste geweest waar ze met sneeuwmachines werkte dus dat was goed sneeuw.
Volgens mij was ik 12 toen ik met mama ging skiën dus het was even afwachten of ik het nog wel kon.
Maar ik moet zeggen na een paar keer had ik het aardig onder controle, was weer leuk om te doen!
Verder nog wat gewandeld daar en wat stadjes bezocht.
Het was een lekker rustig weekend in een mooie omgeving.
Dus wie weet als ik nog is een weekend vrij ben en er ligt sneeuw dat we dan een heel weekend daar kunnen gaan skiën zou wel erg leuk zijn.

Verder gaat alles hier zijn gangetje.
Meneertje Jack begint goed te praten en is nog steeds even leuk en grappig.
Hij heeft alleen zoveel energie dat is niet te geloven, hij kan echt geen seconde stil zitten dat gaat aan een stuk door.
Sommige mensen zeggen wel is “nou je hebt het wel makkelijk met 1 kind”, nou nee!! Best pittig hoor met zo actief mannetje wat van links naar rechts rent haha.
Laatst had ik het er met Laura over dat mijn taak van “opvoeden” toch ook anders word je beseft het nooit want je gaat natuurlijk gewoon mee in wat voor fase ze zitten.
Maar nu begint hij meer met andere kindjes te spelen, dat hij moet gaan delen, dat hij dank je wel en sorry moet zeggen etc.
Wel heel leuk als je er over na denkt dat hij gewoon 5 maanden was toen ik hier kwam, alleen zorgen op bed leggen eten geven.
Toen was het echt een baby en nu is het al een heel mannetje!

Nog 1 week dan zit ik hier gewoon alweer een jaar de tijd vliegt.
Maar zit er nog steeds met plezier en ben blij dat ik deze stap heb genomen.

Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

  • 06 Januari 2014 - 22:54

    Martje:

    Leuk weer een update moppie!!
    Als je dan verteld over dat skieen, hoor ik er gewoon jouw gegil en gelach bij.. Zo lekker aanstekelijk :-)

    Have fun weer mop, binnenkort Miss weer een keer facetimen?

    Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mill Valley

Mijn eerste reis

....

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Afscheid, reis en thuiskomst

14 Juli 2014

Nog 1.5 week

14 April 2014

verslag

14 April 2014

15 mnd, verbouwing

03 Maart 2014

Kleine update
Ayla

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 17406

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: